نقش حیاتی درختان در سلامت انسان

محققان دانشگاه شیکاگو دریافتند زندگی کردن در خیابانی که 11 عدد درخت بیشتر از حد متوسط درختان کوچه های دیگر دارد، سلامت را به میزان ارزش حقوق سالیانه 10000 دلار افزایش می دهد.

این مطالعه با استفاده از یک مرکز اطلاعاتی بسیار بزرگ در شهر تورنتو نشان می دهد که وجود 11 درخت اضافی در خیابان ها می تواند احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، دیابت ها و چاقی مزمن را کاهش دهد. محققان می گویند مزیت وجود درختان به ارزش افزایش سالانه درآمد 10000 دلاری خانواده ها است. براساس این مطالعه کاشتن 10 درخت در همسایگی خانه خود می تواند هفت سال شما را جوان تر کند.

بیش از 530000 اصله درخت در شهر تورنتو و اطلاعات سلامت 30000 خانوار ساکن در این مناطق مورد مطالعه قرار گرفته است و نتیجه آن در مجله طبیعت Nature به چاپ رسیده است. درختان مورد بررسی از درختان موجود در فضا های عمومی انتخاب شده اند و باغ ها و فضا های سبز خصوصی در این مطالعه منظور نشدند.

محققان به منظور بررسی سلامت بدن عوامل مهمی مانند سلامت کلی بدن، شرایط سوخت و ساز بدن، سلامت قلبی و روحی را مورد بررسی قرار دادند. براساس این مطالعه اگر در هر خیابان تنها 10 درخت دیگر کاشته شود، سبب می شود احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و فشار خون ساکنان کاهش یابد و برای درک بهتر، کاشتن 10 عدد درخت می تواند به میزان 10000 دلار درآمد هر خانه را در تورنتو افزایش دهد. این در صورتی است که کاشت و نگهداری 10 درخت در سال تنها 5000 دلار هزینه دارد.

در مطالعات سال 2010 نشان داده شد که درختان کیفیت هوا را افزایش و آلودگی ها را کاهش می دهند. به عنوان مثال جنگل ها و درختان در ایالات متحده 17.4 میلیون تن از آلودگی های هوا را تصفیه کردند. از طرفی دیگر وجود درختان ، فعالیت های بدنی مردم را افزایش می دهد.

منبع

 

 
 
 
 
 
 
No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا