فضانوردان علیه کرونا واکسینه می شوند

سازمان فضایی فدرال روسیه ، روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که فضانوردان سازمان فضایی و کارمندان مرکز آموزشی و پژوهشی گاگارین در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسینه خواهند شد.

در روسیه برنامه واکسیناسیون از ۱۵ دسامبر آغاز شده و با توجه به بیانیه سازمان فضایی روسیه، فضانوردان آزانس فضایی این کشور و کارمندان مرکز آموزشی آن به گروه واکسینه شوندگان خواهند پیوست. طبق این بیانیه اولگ آرتمیف (Oleg Artemyev) و نیکولای چاب (Nikolay Chub) جزء نخستین فضانوردانی هستند که واکسینه خواهند شد.

به گزارش سیناپرس، تزریق دوز دوم واکسن کرونا برای فضانوردان، سه هفته پس از تزریق دوز اول خواهد بود. کلیه فضانوردان و کارمندان این مرکز فضایی در حالی واکسینه می شوند که پیش از آن تحت معاینه پزشکی کامل قرار گرفته اند و پس از آن نیز پزشکان وضعیت آنها را کنترل خواهند کرد.

در اوایل دسامبر، آژانس پزشکی – بیولوژیکی فدرال روسیه به سایت خبری TASS اطلاع داد که تعدادی از فضانوردان و کارکنان مرکز آموزش فضانوردان روسکوسموس که در طول آموزش همه با هم تماس مستقیم دارند، در برابر بیماری کووید ۱۹ واکسینه می شوند. این افراد واکسن Sputnik V را که توسط مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا (Gamaleya) تهیه شده، دریافت خواهند کرد.

به گزارش سیناپرس، روسیه نخستین کشوری است که واکسن کرونا را در جهان به ثبت رسانده و فضانوردانش را علیه این ویروس واکسینه می کند. این کشور، واکسن Sputnik V را  در تاریخ ۱۱ آگوست سال ۲۰۲۰ ثبت کرد و آزمایش انسانی آن در مسکو و در هفتم سپتامبر انجام شد. در این برنامه، ۴۰ هزار نفر مورد آزمایش قرار گرفتند که ده هزار نفر از آنها به جای واکسن دوز دارو نما را دریافت کرده بودند.

مترجم: مریم عالمی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا