نسل آینده صندلی‌های چرخ‌دار + فیلم

بیشتر صندلی‌های چرخ‌دار به نحوی طراحی شده‌اند که نمی‌توان فعالیت‌های ویژه‌ای را با آن‌ها انجام داد و فرد استفاده کننده عملا محدودیت‌های حرکتی فراوانی را تجربه خواهد کرد. با این وجود شرکت Tmsuk توانسته است تا نوع خاصی از صندلی چرخ‌دار را طراحی کند که امکاناتی خارق‌العاده به فرد استفاده کنند ارائه می‌کند.

این صندلی چرخ‌دار که با نام Rodem شناخته می‌شود، یک دستگاه نیمه روباتیک است که نوع نشستن در آن کاملا متفاوت با صندلی‌های چرخ‌دار مرسوم است. این دستگاه به یک صندلی متحرک مجهز است که فرد معلول بر روی آن نشسته و سپس صندلی نسبت به دستگاه تنظیم شده و موقعیتی بسیار راحت را برای فرد به همراه می‌آورد.

Rodem می‌تواند با سرعتی نزدیک به 6 کیلومتر در ساعت حرکت کند و با یک بار شارژ آن می‌توان مسافت 15 کیلومتر را با این صندلی طی کرد. البته مشکل اصلی این دستگاه این است که برای شارژ کامل آن باید مدت‌زمان 8 ساعت به انتظار نشست. با این حال عملکرد و میزان تحرکی که به‌واسطه آن برای افراد به ارمغان می‌آید، بسیار عالی و شگفت‌انگیز است.

همچنین ارتفاع فرد به‌واسطه استفاده از Rodem دیگر مانند سابق نیست و نیازی نیست که برای مکالمه چهره به چهره با فرد استفاده کننده از صندلی چرخ‌دار، شاهد گردن درد هر دو طرف باشیم. این دستگاه می‌تواند ارتفاع قرارگیری کاربر را تنظیم کند و به همین دلیل نیز انعطاف‌پذیری بالایی دارد.

در پایان باید اشاره کرد که می‌توان این صندلی چرخ‌دار را با کمک تلفن همراه هوشمند کنترل کرد و حتی از راه دور نیز به آن دسترسی داشت. این محصول قرار است تا در سال 2018 در بریتانیا عرضه شود و قیمت تعیین شده برای آن برابر با 8700 دلار است. در ادامه می‌توانید فیلم تبلیغاتی ساخته شده برای Rodem را مشاهده کنید.

منبع: Engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا