صدور مهندسی پزشکی به چین

به گزارش سیناپرس و به نقل از معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، مرکز تحقیق و توسعه فناوری‌های مهندسی پزشکی مشترک ایران و چین با حضور هیأت‌های ایرانی و چینی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز، هیأت ایرانی به ریاست «سعید سرکار»، رئیس مرکز تحقیقات علوم و تکنولوژی پزشکی وابسته به دانشگاه علوم‌ پزشکی تهران و به نمایندگی از معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، به همراه مسئولین مرکز توسعه فناوری مهندسی پزشکی سوژو ( SIBET انستیتو توسعه فناوری – مهندسی پزشکی سوژو) به نمایندگی از آکادمی علوم چین حضور داشتند.

این مرکز با هدف همکاری‌های دوجانبه ایران و چین در حوزه مهندسی پزشکی و انجام تحقیقات مشترک بازارمحور تأسیس شده و مأموریت‌های مختلفی برای آن تعیین شده است که بعضی از این مأموریت‌ها شامل انجام طرح‌های تحقیقاتی مشترک پایه در حوزه مهندسی پزشکی، تبادل دانشجو و محقق، برگزاری کارگاه‌های مشترک علمی و فناوری و توسعه محصولات مشترک می‌شود.

همچنین همکاری در بهره‌مندی از زیرساخت‌های دو کشور در راستای انجام تحقیق و توسعه محصولات جدید و همکاری در دریافت مجوزها و تأییدیه‌های متقابل در حوزه تجهیزات پزشکی برای ورود به بازار دو کشور ایران و چین و سایر کشورها نیز از دیگر مأموریت‌های تعیین‌شده برای این پایگاه مشترک است.

این مرکز به عنوان پایگاهی مشترک بین ایران و چین در خدمت محققان و شرکت‌های دانش‌بنیان دو کشور در حوزه مهندسی پزشکی در راستای انجام مأموریت‌های فوق، فعالیت خواهد کرد.

گفتنی است که موافقت‌نامه تأسیس این مرکز در زمان سفر معاون علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری به چین در آبان ماه 13۹۵ و در پی مذاکرات مشترک بین ریاست آکادمی علوم چین و سورنا ستاری به امضای طرفین رسیده است.

مهندسی پزشکی (Biomedical Engineering) به دنبال ایجاد ارتباط منطقی بین علوم مهندسی و دانش پزشکی است.

در مهندسی پزشکی با تلفیقی از علوم مهندسی، برطرف‌کردن نیازهای پزشکی در زمینه ساخت و نگهداری تجهیزات، به‌منظور پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌ها مد نظر قرار می‌گیرد. به عبارتی دیگر این رشته، کاربرد علوم فنی و مهندسی است در یاری‌رساندن به پزشکان در تشخیص و درمان بیماری‌ها.

 

غزال غضنفری

 

 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا