دیتاسنترهایی با پسماند صفر

بسیاری از ویژگی های مورد استفاده روزانه در دنیای اینترنت از قبیل پست الکترونیکی، تماشای فایل های ویدیویی در یوتیوب و یا حتی یک جستجوی ساده به واسطه گوگل انجام می شود. با این حال اطلاعات بیشتر کاربران درباره مراکز داده های این کمپانی در سراسر جهان معمولا محدود است و شاید بیشتر آنها درباره منابع و انرژی های بسیار زیاد مورد استفاده برای ذخیره حجم عظیم اطلاعات این کمپانی اطلاعات زیادی نداشته باشند.

در حال حاضر، 6 مرکز داده شرکت گوگل توانسته اند تا 100 درصد از زباله های خود را مورد استفاده مجدد قرار دهند و به صورت کلی حدودا 86 درصد از این زباله ها پایدار گشته اند.

با این حال همان طور که می دانید، تمامی انرژی و منابع به کار برده شده برای این مراکز داده ها به صورت حجم بسیار زیادی از پسماند در خواهند آمد. در همین راستا نیز کمپانی گوگل به تازگی در طی اقدامی ویژه توانسته است تا زباله های مراکز اطلاعات خود را مورد استفاده مجدد قرار داده و به این ترتیب یک مسیر پایدارتر برساند.

در حال حاضر، 6 مرکز داده شرکت گوگل توانسته اند تا 100 درصد از زباله های خود را مورد استفاده مجدد قرار دهند و به صورت کلی حدودا 86 درصد از این زباله ها پایدار گشته اند. بر اساس آمارهای این شرکت، مرکز داده گوگل در شهرستان مایز واقع در ایالت اوکلاهاما در آمریکا اولین مرکزی بود که توانست پسماندهای خود را به صفر برساند.

تلاش های مستمر گوگل تنها مربوط به سرورها نمی شود بلکه بر اساس اظهارات جیم میلر به عنوان معاون رئیس فعالیت های جهانی در گوگل، این شرکت در تلاش است تا پسماندهای غذاهای سرو شده در آشپزهای خود را نیز به صفر برساند. البته لازم است دانید که گوگل تنها شرکتی نیست که چنین تعهدی را برای داشتن دنیایی پاک تر و سبزتر متقبل شده است بلکه شرکت اپل نیز در این زمینه اقداماتی را انجام داده است.

اپل در این باره اعلام کرده است که تمامی مراکز داده ها این شرکت در سراسر جهان هم اکنون بر پایه انرژی های پاک اداره می شوند. علاوه بر این اپل در تلاش است تا استفاده از انرژی های تجدید پذیر در دفاتر کاری خود را به 100 درصد برساند. البته 93 درصد از انرژی مورد نیاز برای اداره این کمپانی در سال 2015 از انرژی های تجدید پذیر تامین شده است.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا