اشپزخانه های اوپن موجب پر خوری می شوند

اگر در حال برنامه ریزی یا اجرای رژیم غذائی با هدف کاهش میزان مواد خوراکی مصرفی در طول روز هستید، باید در نظر داشته باشید که طراحی آشپزخانه های اوپن که در آن نمایی کلی از اشپزخانه در دید افراد قرار داشته و دسترسی به مواد غذائی آسان تر است، سبب تحریک بیشتر شما برای خوردن غذا می شود.

وجود آشپزخانه اوپن در خانه در کنار برخی از فاکتورهای دیگر می تواند بر میزان مصرف غذایی ما تاثیر داشته باشد. غذا خوردن در آشپزخانه های اوپن که دارای نمایی باز و وسیع هستند؛ تاثیرات سلسله واری بر انسان خواهند داشت. در این آشپزخانه ها احتمال سرک کشیدن به مواد غذائی و مزه مزه کردن آن ها بسیار بیشتر بوده و همچنین در هنگام صرف غذا در این محیط، معمولا میزان بیشتری غذا خورده می شود.

دکتر کیم رولینگز استادیار دانشگاه نوتردام در ایندیانای ایالات متحده آمریکا در این رابطه اظهار داشت: بر اساس نتایج به دست آمده از این مطالعات می توان ادعا کرد که وجود آشپزخانه اوپن در خانه در کنار برخی از فاکتورهای دیگر می تواند بر میزان مصرف غذایی ما تاثیر داشته باشد. غذا خوردن در آشپزخانه های اوپن که دارای نمایی باز و وسیع هستند؛ تاثیرات سلسله واری بر انسان خواهند داشت. در این آشپزخانه ها احتمال سرک کشیدن به مواد غذائی و مزه مزه کردن آن ها بسیار بیشتر بوده و همچنین در هنگام صرف غذا در این محیط، معمولا میزان بیشتری غذا خورده می شود.

در این مطالعات، بیش از 57 دانشجو از دانشگاه کرنل مشارکت کرده و پژوهشگران از آن ها درخواست کردند تا غذای خود را محیط های شبیه سازی شده مختلفی مانند آشپزخانه های اوپن ، غذاخوری و … خورده و رفتار این افراد به طور نا محسوس از طریق آینه های دو طرفه که فقط به پژوهشگران امکان مشاهده مشارکت کنندگان را می داد ، مورد بررسی قرار گرفت.

در این بررسی ها مشخص شد هر زمان که دانشجویان در محیط مشابه آشپزخانه اوپن اقدام به صرف غذا کردند، به طور میانگین 170 کیلو کالری مواد غذائی بیشتری مصرف شده است. این موضوع از این نظر قابل توجه است که به گفته کارشناسان تغذیه، کاهش 50 تا 100 کالری مواد غذائی روزانه در طول یک سال می تواند سبب کاهش وزن یک کیلو گرمی در افراد بالغ شده و خلاف این موضوع نیز صادق است که این مساله نشان دهنده اهمیت کنترل مواد غذائی مصرفی در طول روز است.

شرح کامل این مطالعات و نتایج به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی محیط و رفتار Environment and Behavior journal منتشر شده و در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا