76 روز انرژی پاک برای کاستاریکا

رویای تامین توان یک کشور با انرژی های تجدیدپذیر و پاک را می توان حسرت بسیار بزرگی برای بسیاری از کشورها و ابرقدرت های جهان دانست. با این وجود کشور کاستاریکا بدون داشتن ادعایی در این زمینه موفق شده است تا بیش از دو ماه متوالی را تنها با تکیه بر این دسته از انرژی ها سپری کند. به این ترتیب این کشور در مسیری بسیار مناسب قرار گرفته است.

در طول سال گذشته میلادی و از میان 365 روز سال، کشور کاستاریکا 300 روز را با الکتریسیته تولید شده از منابع انرژی پاک به پایان برد. این رقم برای سال جاری تا به امروز به 150 روز رسیده است.

در طول سال گذشته میلادی و از میان 365 روز سال، کشور کاستاریکا 300 روز را با الکتریسیته تولید شده از منابع انرژی پاک به پایان برد. این رقم برای سال جاری تا به امروز به 150 روز رسیده است. بیشتر این نیرو از منابع انرژی زمینی و آبی تامین شده اند. باران های سنگین این منطقه موجب شده است تا سدهای کاستاریکا به صورت کامل از آب پر باشند و این کشور به واسطه این امر تقریبا از استفاده از سوخت های فسیلی برای تولید برق بی نیاز باشد.

با تمامی این تفاسیر رکوردی که هم اکنون برای این کشور بسیار حائز اهمیت است این است که انرژی پاک در این کشور برای 76 روز متوالی بدون حتی یک دقیقه وقفه توانسته است تا برق مورد نیاز را تامین کند. این رقم یک رکورد جهانی در سطح یک کشور به حساب می آید.

با این وجود این کشور هنوز از آلاینده های فسیلی در امان نیست زیرا بیش از 1 میلیون خودرو با سوخت های فسیلی در این کشور در حال فعالیت هستند و در کنار آن نیز کارخانه های سیمان سازی کاستاریکا نیز حجم بالایی از زغال سنگ را به صورت روزانه می سوزانند.

با تمامی تفاسیر رکوردهای ثبت شده توسط این کشور موجب تحسین جهانیان شده است و شاید بتوان کاستاریکا را الگویی برای جهانیان معرفی کرد و در صورت تبعیت از روش اجرایی این کشور می توان انتظار بهبود چشمگیر وضعیت گازهای گلخانه ای و گرمایش زمین را داشت.

منبع: vox

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا