نخستین گام برای ساخت پارک تفریحات فضانوردی

پیش از این تنها راه ورود به فضا به عنوان یک فرد فاقد تخصص در زمینه فضانوردی، پرداخت 20 میلیون دلار به کشور روسیه بود. با این حال تهیه این مقدار از پول برای هر شخص علاقه مندی به راحتی مقدور نیست و در همین راستا نیز به تازگی متخصصان ناسا برای شناساندن بیشتر فضا به مردم دست به اقدام جالبی زده اند. آنها برای این کار پروژه ای ترتیب داده و قصد دارند تا علاقه مندان را با قیمتی بسیار کمتر از این میزان، به لایه پایینی استراتوسفر زمین ببرند.

یک بالون ویژه، کپسول مسافربری خاصی را با خود در حدود 15 مایل (24 کیلومتر) بالاتر از سطح زمین می برد. این منطقه در حقیقت فضا خوانده نمی شود اما بلندی آن به حدی هست که مسافران بتوانند انحنای زمین را شاهد باشند.

کمپانی ارائه دهنده این پروژه که کاونگ چی (KaungChi) نام دارد در مورد فرایند انجام این پروژه اعلام کرده است که یک بالون ویژه، کپسول مسافربری خاصی را با خود در حدود 15 مایل (24 کیلومتر) بالاتر از سطح زمین می برد. این منطقه در حقیقت فضا خوانده نمی شود اما بلندی آن به حدی هست که مسافران بتوانند انحنای زمین را شاهد باشند. سپس مسافران پس از توری چند ساعته و گشت زنی در این لایه به سطح زمین بازخواهند گشت.

با این حال همان طور که این تور در واقع نمی تواند تجربه ای کامل از سفر به فضا باشد اما می توان شرکت در آن را می توان تجربه ای منحصر به فرد دانست که شاید تنها یک بار در کل زندگی فرد رخ بدهد. البته لازم به ذکر است که پروژه یاد شده هنوز در مرحله پژوهش و تحقیقات قرار دارد و در واقع بخشی از پروژه یک و نیم میلیارد دلاری ساخت پارکی مختص علاقه مندان به فضا است. مسلما هنوز زمان قطعی آغاز این تور مشخص نشده است اما علاقه مندان برای شرکت در این پروژه باید به شهر هانگزو در چین سفر کنند.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا