مشکل بزرگ در راه دیجیتالی شدن تصحیح برگه های امتحانی

امروزه بشر به دنبال دیجیتال کردن همه چیز زندگی خود است و به همین دلیل نیز فرایندهایی که پیش از این حتی به ذهن ما نیز خطور نمی کرد که روزی بر عهده کامپیوترها قرار بگیرند نیز شامل این روند شده اند. یکی از موارد از این دست را می توان تصحیح برگه های امتحانی دانش آموزان دانست که به کمک یک نرم افزار کامپیوتری و اسکن پاسخنامه ها امکان پذیر شده است.

این تحقیقات نشان داده است که بیشتر برگه هایی که اسکن شده و به صورت الکترونیک تصحیح می شوند، به طور عادلانه ای ارزیابی نمی شوند زیرا این سیستم در مقابل دستخط های بد، بسیار ضعیف عمل کرده و قادر به شناسایی متن اصلی نیست.

با این وجود به نظر نمی رسد که این سیستم بتواند دقت بالایی را به همراه داشته باشد و مسئولان با انجام آزمایشی طرح استفاده از این نرم افزارها به نقطه ضعف بسیار بزرگی در آن پی برده اند. این تحقیقات نشان داده است که بیشتر برگه هایی که اسکن شده و به صورت الکترونیک تصحیح می شوند، به طور عادلانه ای ارزیابی نمی شوند زیرا این سیستم در مقابل دستخط های بد، بسیار ضعیف عمل کرده و قادر به شناسایی متن اصلی نیست.

از دیگر مشکلات این سیستم نیز این است که برای بهره گیری از آن باید تنها از جوهر مشکی رنگ برای نگارش پاسخ استفاده کرد و همین امر نیز موجب می شود تا دانش آموزانی که از خودکار آبی استفاده می کنند، با مشکل در دریافت نمره واقعی خود روبرو شوند.

علاوه بر این نیز کسانی که دستخط آنها اثری کمرنگ تر را بر روی کاغذ بر جای می گذارد نیز با این سیستم مشکل داشته اند. به این ترتیب متن نوشته شده توسط آنها پس از اسکن شدن چندان قابل رویت به نظر نمی رسد. به این ترتیب می توان دریافت که در اختیار داشتن یک محصص با تجربه تا چه اندازه ای می تواند برای بهبود عملکرد دانش آموزان موثر باشد.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا