ساخت ماهواره با کمک چاپگرهای سه بعدی

تکنولوژی چاپگر سه بعدی ، یکی از جدید ترین و مدرن ترین تکنولوژی های ساخت بشر است که به وسیله آن می توان ابزارها و وسایل مختلفی را به صورت سه بعدی ساخته و تولید کرد . این تکنولوژی در تمامی حوزه های مختلف علم و صنعت دارای کاربرد بوده و از بخش های پزشکی ، ساخت اندام مصنوعی و پروتز ها گرفته تا آشپزی و طراحی و ساخت مواد غذائی و فعالیت های نجوم و فضا ، قابل استفاده است . در حقیقت به باور بسیاری از کارشناسان ، این تکنولوژی جدید می تواند انقلابی بزرگ در صنعت و هنر ایجاد کند .

به تازگی شرکت راکت سازی و صنایع فضائی انرژیا Energia rocket and space corporation به صورت رسمی اعلام کرد : " فضانوردان روسیه قصد به کار انداختن و استفاده از یک ماهواره جدید را دارند که با کمک پرینترهای سه بعدی تولید شده است . این ماهواره قرار است در حین انجام ماموریت آتی راهپیمایی فضائی این فضانوردان در خارج از ایستگاه بین المللی فضائی که برنامه ریزی آن برای ماه فوریه سال آینده میلادی ( برابر با بهمن ماه سال جاری خورشیدی ) انجام شده است ، آغاز به کار کند . "

در این گزارش عنوان شده است که بخش های اصلی  این ماهواره با کمک پرینترهای سه بعدی تولید شده اند و ماهواره فوق الذکر به مناسبت و بزرگداشت یک صد و بیستمین سال تاسیس دانشگاه علم و صنعت تومسک Tomsk Polytechnic University در غرب سیبری آغاز به کار خواهد کرد .

بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده در این زمینه ، این ماهواره توسط فضانوردان روسیه که در ایستگاه بین المللی فضائی مشغول انجام ماموریت هستند در مدار قرار خواهد گرفت . این فضانوردان عبارتند از : یوری مالنچنکو Yuri Malenchenko و سرگئی وولکوف Sergey Volkov .

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا