رونق صنایع دستی با پلتفرم ایرانی

سید رضا سیادتی، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت هیرسا زیگورات بین الملل( کوکو) در این خصوص به سیناپرس گفت: تیم تحقیقاتی این مجموعه با به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا موفق شده است نخستین پلتفرم ایرانی بر بستر اینترنت ملی را ایجاد کند؛ پلتفرمی که محدودیت های ناشی از قطعی اینترنت، هیچ تاثیری روی فعالیت های آن ندارد.

وی افزود: در این پلتفرم، بستری مناسب به صورت حرفه ای و تخصصی برای افرادی که قصد خرید و فروش طلا و صنایع دستی را دارند، فراهم شده است. همچنین سیاست های بازاریابی حرفه ای را نیز روی این پلتفرم نهادینه کرده ایم.

وی به اهمیت اجرای این پلتفرم در کشور اشاره کرد و اظهارداشت: اکنون جریان نقدینگی کشور، روی ارز و دلار حرکت می کند و این مساله مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است از اینرو ما به دنبال این هستیم تا نقدینگی ایران را به سوی طلا و صنایع دستی هدایت کنیم. گرایش نقدینگی به این سمت، ضمن ایجاد کارآفرینی باعث می شود صنعت قدیمی و با قدمت کشورمان بار دیگر رونق یابد.

وی ادامه داد: از گذشته، تمام سرمایه گذاری های مردم به روی طلا بوده است اما اخیرا به دلیل فاصله قیمت خرید و فروش، مردم کمتر رغبتی برای سرمایه گذاری به روی طلا دارند. در این پلتفرم هر فرد ایرانی می تواند طلای خود را خریداری و به فروش برساند و حتی سود نیز کسب کند؛ یعنی فرد می تواند از این کالای زینتی استفاده کند و لذتش را ببرد و حتی با قیمت بالاتر آن کالا را به صورت مزایده به فروش برساند.

وی به مسایل امنیتی این پلتفرم اشاره کرد و گفت: برای ساخت این پلتفرم از پیچیده ترین روش های کد گذاری استفاده شده است. همچنین از افراد بسیار حرفه ای نیز برای برنامه نویسی این پلتفرم استفاده کرده ایم که امنیت این قضیه را تامین می کند. حتی اکنون مجوزهای لازم را نیز از اتحادیه کسب و کار کشور دریافت کرده ایم.

وی با اشاره به ارزآوری این پلتفرم اظهارداشت: با توجه به اینکه این پلتفرم ویژه مزایده است، تمام صنعتگرانی که کالاهای دستی و زینتی با طلا و نقره می سازند، می توانند در این شبکه به صورت مزایده شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و برنامه ریزی های ما برای سال های آینده این است که شبکه ها را به صورت انگلیسی برگزار کنیم که به صورت مزایده ارزآوری هم برای کشورمان داشته باشد.

وی ادامه داد: این طرح مخصوصا در حوزه طلا و جواهر به هیچ عنوان در کل دنیا، نمونه مشابه ندارد. این طرح اکنون برای نخستین بار در ایران بدون هیچ گونه واسطه ای( مانند طلافروش و مراکز خرید طلا) اجرایی می شود. طبق بررسی هایی که ما انجام داده ایم، اکنون حتی کشورهایی مانند آمریکا نیز در فروش طلا مشکل دارند.

وی گفت: اکنون اغلب مردم هنگام خرید طلا هیچگونه مشکلی ندارند اما زمان فروش دچار مشکل هستند و حتی با قیمت بسیار پایین نیز مجبور به فروش آن می شوند. این پلتفرم کمک می کند تا کالاها قابلیت فروش در لحظه را داشته باشند.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا