کشف یک مکانیزم حمله به ویروس‌ها

این پزشکان می‌گویند: نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که عملکرد پروتئین‌های سیستم ایمنی و سیستم لنفاوی بدن در کنار هم برای مقابله با عفونت ناشی از «روتاویروس» موثر است.

به گفته پزشکان یافته جدید می‌تواند به تولید داروهای ضدویروسی کارآمدتر در آینده منجر شود. هر دوی این پروتئین‌ها بخشی از سیستم ایمنی بدن به حساب می‌آیند و این یافته متخصصان را امیدوار ساخته تا کودکان را در برابر روتاویروس مصون نگه دارند چراکه کودکان به دلیل رشد ناقص سیستم ایمنی‌شان در مقابل این ویروس آسیب‌پذیرتر هستند.

در این مطالعه پزشکان ابتدا روتاویروس را به اینترفرون‌های سیستم ایمنی شناسانده‌اند که واکنشِ سیستم ایمنی را موجب می‌شوند و سپس به سیستم لنفاوی که مسئول تولید پروتئین‌هایی است که وجودشان در ایجاد اولین واکنش‌های سیستم ایمنی بدن مهم است.

پروتئین لنفاوی مورد مطالعه در این بررسی «اینترلئوکین 22» در واکنش‌های ایمنی عفونت‌های باکتریایی همچنین بازیابی بافت‌ها نقش دارد.

پروفسور «آندرئاس دیفنباخ» از دپارتمان میکروبیولوژی پزشکی مرکز درمانی دانشگاه «ماینتس» آلمان گفت: در این بررسی توانستیم نشان دهیم یک نوع اینترفرون به خودی خود قادر به کنترل عفونت روتاویروس نیست اما وجود همزمان اینترلئوکین 22 برای مقابله موثر با روتاویروس اهمیت دارد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است اینترلئوکین 22 به عنوان نیروی تقویتی اینترفرون حائز اهمیت است زیرا می‌تواند در طراحی مفاهیم ایمنی‌درمانی در آینده تاثیر چشمگیر داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا