تحریم هایی که توانمندمان می کند

مظاهر بابایی، رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس به سیناپرس گفت: هرچند تحریم ها اکنون فشار اقتصادی زیادی را تحمیل می کنند اما این شرایط باعث می شود توانمندی های متخصصان داخلی که تاکنون دیده نشده و به چشم نیامده، شکوفاتر شود.

اگر این شرایط را مدیریت کنیم و توانایی ها و ظرفیت های متخصصان داخلی شناسایی شوند و همچنین هم افزایی میان سازمان ها رخ دهد، به طبع تحریم ها می تواند اثرات مثبتی هم به همراه داشته باشد.

وی افزود: قطعا ما برای تحقق این مساله با یک سری مشکلات مواجه هستیم. خوشبختانه جهاد دانشگاهی به دلیل مدیریت مستقل و خودکفایی، با اعمال این تحریم ها کمتر دچار آسیب شده است اما طبیعتا تحریم ها کمی روند اجرای طرح های پژوهشی را کندتر کرده است اما به این معنا نیست که کلا این طرح ها تعطیل شده اند.

وی اظهارداشت: اعمال این تحریم ها فرصت خوبی را برای متخصصان داخلی فراهم کرده است تا تمام سازمان ها و اداره ها و وزارتخانه ها، بتوانند با هم افزایی بهتر این شرایط را پشت سر بگذارند. اکنون در حوزه های مختلف، موازی کاری بسیاری در کشور داریم. اگر این هم افزایی رخ دهد، اثرات آن چند برابر می شود.

بابایی ادامه داد: اکنون جهاد دانشگاهی با تجربه ای بیش از 4 دهه، با ظرفیت ها و توانمندی هایی که قطعا ناشی از برنامه ریزی ها در سطح مدیران ارشد جهاددانشگاهی است، توانسته با آینده نگری های لازم، این خلاء ها را پیش بینی و بسیاری از معضلات جامعه و صنعت را رفع کند، سازمان ها و اداره ها نیز می توانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: خودباوری و اعتقاد به توان داخلی از جمله مسایلی است که بارها در جهاددانشگاهی اتفاق افتاده است. امیدواریم دوستان حوزه های دیگر هم به جهاد دانشگاهی اعتماد کنند و از ظرفیت های این نهاد کمال استفاده را ببرند.  

زمینه اشتغال 3 هزار زن سرپرست خانوار فراهم می شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس به سیناپرس گفت: هم اکنون جهاددانشگاهی واحد فارس زمینه اشتغال مستقیم حدود 170 نفر( نیروی انسانی اداری و اساتید آموزشی) و زمینه اشتغال غیر مستقیم هزار نفر از افراد را فراهم کرده است.

به گفته وی، هم اکنون جهاددانشگاهی واحد فارس در زمینه اشتغال زایی نیز اقدامات خوبی در سطح استان انجام داده است از جمله می توان به راه اندازی مرکز نوآوری شکوفایی اشاره کرد؛ اکنون حدود هفت تیم( عمدتا در حوزه های سلامت و کشاورزی) در این مرکز فعال هستند.

وی افزود: راه اندازی مرکز رشد فناوری سلامت در استان فارس، از جمله اهداف و ماموریت های این واحد است؛ با توجه به اینکه عمده فعالیت های پژوهشی ما در حوزه سلامت است، قصد داریم مرکز رشدی در این حوزه دایر کنیم. اکنون زمینی برای تحقق این هدف تهیه کرده ایم و بحث ساخت آن را دنبال می کنیم.

وی به طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: هم اکنون بحث اولیه اجرای طرح اشتغال زنان سرپرست خانوار نیز در استان فارس در دست اقدام است. با اجرای این طرح حدودا برای 3 هزار نفر زن سرپرست خانوار اشتغال ایجاد می شود.

وی در ادامه نیز تاکید کرد: تحریم ها فشار اقتصادی زیادی را تحمیل می کند اما گر این شرایط را مدیریت کنیم و توانایی ها و ظرفیت های متخصصان داخلی شناسایی شوند، به طبع تحریم ها می تواند اثرات مثبتی هم به همراه داشته باشد.

گزارش: فرزانه صدقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا