کد خبر : 96749 شنبه 16 آذر 1398 - 10:15:38
ارسال-موش‌های-عضلانی-به-فضا

توسط اسپیس ایکس؛

ارسال موش‌های عضلانی به فضا

ایستگاه فضایی بین‌المللی برای مدتی باید از مهمانان عجیب و قدرتمندی میزبانی کند. در روز پنجشنبه، سفینه فضایی شرکت اسپیس ایکس موسوم به دراگون (Dragon) محموله‌ای به وزن ۲۵۸۵ کیلوگرم را روانه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی کرده است.

در بین مواد و تجهیزات تعدادی موش عضلانی وجود دارد که در راستای اهدافی مانند حفظ سلامت فضانوردان طی انجام ماموریت در فضا مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

برای این آزمایش، دانشمندان برخی موش‌ها را از لحاظ ژنتیکی طوری تغییر داده‌اند که فاقد میوستاتین باشند. میوستاتین پروتئینی است که می‌تواند رشد عضلات را محدود کند. همین موضوع باعث شده موش‌های مذکور حدود دو برابر موش‌های معمولی توده عضلانی داشته باشند.

در کنار این موش‌ها، اسپیس ایکس تعدادی موش معمولی هم به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد که فضانوردان با بهره‌گیری از داروی آزمایشی حاوی میوستاتین آزمایش‌های موردنظر خود را انجام دهند. محققان امیدوارند که با فرستادن این موش‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی، در جایی که این موجودات مانند فضانوردان در معرض بی‌وزنی قرار دارند، بتوانند نتایج ارزشمندی در مورد تاثیر میوستاتین در جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات انسان‌ها به دست بیاورند.

یکی از محققین این پروژه می‌گوید: «در رابطه با این پروژه بسیار هیجان‌زده هستیم زیرا چنین پژوهشی برای مشکل تحلیل رفتن عضلات و استخوان‌های انسان‌ها می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.»

منبع:دیجی کالا مگ