کد خبر : 95971 جمعه 17 آبان 1398 - 10:36:01
اگر-افسرده-هستید،-ورزش-کنید

یک گروه از پژوهشگران آمریکایی اعلام کردند:

اگر افسرده هستید، ورزش کنید

افسردگی از علل اصلی ناتوانی و از کار افتادگی در سراسر جهان است. تحقیقی جدید نشان می دهد ورزش به پیشگیری از افسردگی، حتی در افراد دارای فاکتور ژنتیکی، کمک می کند.

در این مطالعه، محققان داده های حدود ۸ هزار فرد را بررسی کردند و دریافتند افراد دارای پیش زمینه ژنتیکی بیشتر با احتمال ابتلا به افسردگی در طول دو سال بعد مواجه بودند.

اما این مساله در مورد افراد پرتحرک تر، حتی با داشتن فاکتور پرخطر ارثی، به مراتب کمتر بود. پژوهشگران دریافتند میزان بالاتر فعالیت فیزیکی به حفاظت از افراد در مقابل ابتلا به افسردگی، حتی با داشتن بالاترین ریسک ژنتیکی، کمک می کند.

یافته ها نشان داد هم ورزش های در حد شدید نظیر ایروبیک و کار با دستگاه و هم ورزش های با شدت کمتر نظیر یوگا و ورزش های کششی، با کاهش ریسک ابتلا به افسردگی مرتبط هستند.

مطالعات محققان دانشگاه هاروارد آمریکا نشان می دهد ۴ ساعت ورزش در هفته ریسک ابتلا به افسردگی را تا ۱۷ درصد کاهش می دهد.

به گزارش مهر، «کارمل چویی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «به طورمیانگین افزودن حدود ۳۵ دقیقه فعالیت فیزیکی در روز به کاهش ریسک افسردگی و حفاظت در مقابل دوره های بعدی افسردگی در فرد کمک می کند.»