کد خبر : 90851 یکشنبه 08 اردیبهشت 1398 - 12:04:32
شناسایی-شرکت‌های-دانش‌بنیان-در-حوزه-ساخت-نانوحسگرهای-زیستی-

با حمایت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه ساخت نانوحسگرهای زیستی

سیناپرس: نخستین رویداد ملی طراحی و ساخت نانو حسگرهای زیستی تشخیص سریع شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار می شود.

شبکه پیشران طراحی و ساخت حسگرهای تشخیص سریع با حمایت ستاد توسعه زیست فناوری کشور، نخستین رویداد ملی (مسابقه) طراحی و ساخت نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع را با هدف شناسایی و حمایت از گروه های فناور نو پا که در این زمینه فعالیت می کنند و نمونه های آزمایشگاهی تولید کرده اند، برگزار می کند.
فناوری های تشخیص سریع شامل نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع بر پایه نوارهای کاغذی، نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع مستمر، نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع بر پایه سامانه های میکروفلوئیدیک و نانوحسگرهای زیستی تشخیص سریع غیرمتعارف از موضوعات اصلی مورد توجه در این رویداد است.
حوزه های مختلف این رویداد شامل حسگرهای پوشیدنی، حسگرهای تشخیص سریع غیر متعارف، طراحی و حسگرهای زیستی مستمر و حسگرهای تشخیص سریع برپایه سامانه های میکروفلوییدیک می شود.
فعالان دانشگاهی، گروه های تحقیقاتی و شرکت های دانش بنیان که علاقه مند به شرکت در این رویداد ملی هستند، می توانند تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری طرح های خود را از طریق سایت رویداد ارسال کنند و از جوایز نقدی و حمایت های رویداد بهره مند شوند.