آزاد کاران لرستان، قهرمان رقابت های بین المللی کشتی در کشور مراکش

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، این تیم که به نمایندگی از کشورمان در مسابقات مراکش حضور پیدا کرده بود با کسب هشت مدال طلا و یک برنز، بالاتر از تیم های کشتی دانش آموزی کشورهای برزیل و آفریقا جنوبی به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

«محمد روزبهانی»، «اکبر فضلی، «حسین اصغر پور، «جواد جوادی»، «مهدی حسین نیا»، «سهراب ادهم خلیلی»، «مهدی کبرزاده» و «رضا خانی» هشت مدال طلای ایران را در این مسابقات کسب کردند و «حسین رضوانیان» نیز به مدال برنز رسید.
تیم کشتی فرنگی استان خوزستان دیگر نماینده ایران در این مسابقات با کسب 5 مدال طلا و سه نقره توانست به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.
کسب عناوین قهرمانی در کشتی فرنگی و آزاد در حالی رخ داد که کشور مراکش به خاطر مشکلات دیپلماتیک و ادعای دخالت ایران در امور این کشور، اجازه وزن کشی به ورزشکاران ایرانی را نداد که با رایزنی «حسین بابویی»، رییس فدراسیون دانش آموزی و دیگر مسوولان این مشکل برطرف شد.
در پی موفقیت قهرمانی تیم های کشتی آزاد و فرنگی دانش آموزان در مسابقات مراکش «محمد بطحایی» وزیر آموزش و پرورش در پیامی کسب این عناوین را نیز تبریک گفت.
در این پیام آمده است: قهرمانی ارزشمند ملی پوشان تیم های دانش آموزی کشتی آزاد و فرنگی در رقابت های جهانی دانش آموزان در کشور مراکش، بار دیگر پرچم عزت و سربلندی ملت بزرگ ایران را به دست توانمند دانش آموزان عزیر میهن اسلامی بر بلندای سکوی افتخار جهانی برافراشت.
اینجانب ضمن سپاس و قدردانی از مساعی و تلاش های دانش آموزان عزیز، معلمان، مربیان و دست اندرکاران سختکوش، این موفقیت بزرگ و غرور آفرین را به مردم شریف ایران، اعضای محترم جامعه تعلیم و تربیت و و ورزش کشور تبریک عرض می کنم.
اعضای تیم کشتی دانش آموز کشورمان ساعت 11:35 دقیقه روز پنجشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به کشور باز خواهند گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا