ضرورت تقویت تعاملات علمی – بین‌المللی میان دانشگاه‌های "لرستان" و "صنعتی مونیخ"

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، این کارگاه آموزشی را گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی و گروه مهندسی مکانیک دانشگاه لرستان در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم پایه این دانشگاه، برگزار کرد.

دکتر حمزه امیری، رئیس بنیاد نخبگان لرستان در این کارگاه گفت: از مهم‌ترین مشکلات کشور ما مشکلات اقتصادی است و نقش دانشگاه به‌عنوان یک موتور محرکه برای رفع مشکلات است.

وی تصریح کرد: بنیاد نخبگان لرستان سه رسالت شناسایی، هدایت و حمایت و کمک به اثرگذاری نخبگان در جامعه را برعهده دارد و البته تجلیل و تکریم از نخبگان نیز از وظایف این بنیاد نخبگان است.

دکتر رشیدیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی تاکید کرد: نظام آموزشی نباید بسته باشد و از این روست که تعاملات بین‌المللی و علمی بین دانشگاهی باید تقویت شود تا فرار مغزها کاهش یابد.

وی افزود: رویکرد وزارت علوم سوق دادن دانشگاه‌ها به سوی دانشگاه نسل سوم است که نتیجه‌ آن، تقویت کارآفرینی و اشتغال در جامعه است.

دکتر بارانی مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، نیز گفت: دو سال است که توسعه همکاری‌های بین‌المللی علمی از اولویت‌های وزارت علوم است و در این راستا، تفاهم‌نامه‌هایی بین دانشگاه لرستان و دانشگاه برلین آلمان منعقد شده است.

وی اضافه کرد: اولویت همکاری‌های علمی بین‌المللی، کشورهای اتحادیه اروپاست. برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و پژوهشی دانشجویی و تربیت دانشجوی مشترک از اهداف این تفاهم‌نامه‌هاست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا