راز بالندگی جهاددانشگاهی، تفکر جهادی است

به گزارش سیناپرس به نقل از  روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، دکتر کوروش ساکی، اظهار کرد: همانگونه که از نام جهاددانشگاهی برمی آید، این نهاد همواره به دنبال برنامه های جهادی و جهادگونه بوده و است.
وی اضافه کرد: آن چیزی که مملکت ما امروزه نیازمند آن بوده همین انجام کارهای جهادی که ریشه در تفکر بسیجی دارد است.
ساکی با بیان اینکه فراموش نکنیم ابرقدرت‎ها تمامی ادعایشان را به پشتوانه علم خود دارند، اظهار کرد: در جایی که علم و اقتصاد با هم تلاقی پیدا می کنند کشورها شکوفا شده و رشد می کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر این که نیاز کشور صنایع دانش بنیان است که اقتصاد دانش بنیان و شکوفایی اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: مجموعه جهاددانشگاهی با این نیت تأسیس شده و خدمات شایانی را در این مدت داشته است. البته همواره نقاط ضعفی نیز وجود دارد که باید موشکافی شوند اما در مجموع عملکرد جهاددانشگاهی در حد قابل قبولی است.
ساکی ادامه داد: راز بالندگی جهاددانشگاهی همان تفکر جهادی است که پشتوانه محکمی بوده و همواره موجب رشد و بالندگی است که باید در سایر سازمان‌ها بسط داده شود.
وی درپاسخ به این سوال که چه ماموریت‌هایی از سوی نظام می توان به جهاددانشگاهی سپرد، یادآور شد: کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و ارتباط دستاوردهای تحقیقاتی به صنعت و تولید کشور می تواند برنامه خوبی باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه تربیت دانشجویان خود تعامل خوب جهاددانشگاهی با مجموعه‌های علمی است، افزود: انجام امورات مشترک با سازمان های علمی و صنعتی موثر است. به عنوان نمونه انجام برنامه های تحقیقاتی مشترک جهاد دانشگاهی با سازمان هایی مانند جهاد در حوزه کشاورزی و دامداری، علوم پزشکی در حوزه بهداشت و درمان، صنایع و معادن و بازرگانی… در حوزه های مختلف و به دنبال آن عملیاتی کردن این طرح‌ها می تواند زمینه رشد مملکت را فراهم کند.
ساکی گفت: فراموش نکنیم در این راه حمایت مقامات سیاسی مانند وزرا، استانداران، نمایندگان مجلس و … فوق العاده حیاتی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا