تحقق کیفی‌سازی فرآیند علمی در جهاددانشگاهی

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: مهم‌ترین رسالت جهاددانشگاهی، پیاده کردن اقتصاد مقاومتی در بعد زمینه‌هایی است که در آن فعالیت دارد که این امر، ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت.
وی با بیان اینکه اقدامات خوبی با توجه به اهداف تشکیل جهاددانشگاهی در این نهاد انجام شده است، تصریح کرد: فعالیت‌های بسیار مهم مانند کار بر روی سلول‌های بنیادی در جهاددانشگاهی صورت گرفت.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جهاد
دانشگاهی با ایده پژوهش‌های کاربردی تشکیل شده است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی، رسالت خود را با توجه به این ایده انجام می‌دهد.
افضلی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی این نهاد، افزود: لازم است جهاددانشگاهی از پتانسیل اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها بیشتر بهره برده و از ظرفیت پژوهشی دانشگاه‌ها استفاده کند، به ویژه در بخش‌های بیولوژیک، دانشگاه‌ها می‌توانند یاریگر خوبی برای جهاد دانشگاهی باشند.
وی تصریح کرد: لازم است بخش‌های پژوهشی با همکاری جهاددانشگاهی، یک مجموعه هماهنگ را تشکیل دهند و هریک قسمتی از کار را برعهده گیرند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید با همکاری جهاد دانشگاهی هم‌افزایی داشته باشند و در جهت تجاری سازی محصولات پژوهشی اقدام نمایند.
افضلی بیان کرد: بسیاری از کشورها، محصولات تولیدی خود را تجازی‌سازی می‌کنند که این محصولات بازار جهانی را تصرف کرده است و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی نیز کارهای خوبی را انجام داده است.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جهاددانشگاهی نیز باید در راستای تجاری‌سازی محصولات تولیدی و پژوهشی خود تلاش کند تا به این وسیله بخش پژوهشی و تحقیقاتی کشور به پیش رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا