نقش مهم جهاددانشگاهی در حوزه دانش‌بنیان

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین قهرمان احمدی مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت و امام جمعه هریس اظهار کرد: وظيفه اساسی جهاددانشگاهی، زمینه‌سازی و ايجاد زمينه‌های مناسب برای اشتغال فارغ‌التحصيلان دانشگاهی است و اين وظيفه، از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر عهده جهاددانشگاهی گذاشته شده است.
وی افزود: مدیریت و برنامه‌ریزی باید به سمت استفاده از نتایج تحقیقات پیش برود تا توسعه متوازن و پایدار را شاهد باشیم.
وی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش گفت و عنوان کرد: گسترش طرح های توسعه ای، کاربردی و نيمه صنعتی، از طريق پيوند با مراکز علمی و تحقيقاتی، به منظور به کارگيری نتايج پژوهش، حمايت، تشويق و جذب پژوهشگران جوان و دانشجويان، به ويژه استعدادهای درخشان و ترويج فرهنگ بهره‌برداری از يافته های پژوهشی و توسعه فناوری از فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش است.
حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به ویژگی اساسی فعاليت‌های این نهاد ادامه داد: ويژگی اساسی فعاليت‌های این نهاد در حوزه فرهنگی، تکيه و توجه به حضور و مشارکت دانشجويان در برنامه‌ريزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی بوده است.
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، یادآور شد: اگر جهاددانشگاهی به کار خود ادامه دهد می‌تواند نقش مهمی در شرایط فعلی کشور ایجاد کند و در زمینه‌های افزایش مرزهای دانش، حوزه‌های بین‌رشته‌ای، فناوری‌های نوین و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان حرف اول را بزند، همچنین باید بین جهاد و دیگر نهادها رابطه متقابل وجود داشته باشد و با حمایت‌های دولت و مجلس از فعالیت‌ها، پژوهش‌ها و محصولات جهاددانشگاهی استفاده شود.
امام جمعه هریس با اشاره به مثلث علم، فناوری و اقتصاد و نقش جهاددانشگاهی در نشان دادن این ارتباط افزود: باید علم به فناوری تبدیل شود. علم و فناوری برای توسعه کشور ضروری است، اما کافی نیست. زمانی توسعه همه‌جانبه صورت می‌گیرد که فناوری تجاری‌سازی و اقتصادی شود و در نهایت به اقتصاد دانش‌بنیان دست‌ یابیم.
حجت‌الاسلام احمدی تاکید کرد: با ورود کشورهای خارجی برای سرمایه‌گذاری در ایران وقت این است که با شرط استفاده از توان داخلی قراردادهای مشترک بسته شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا