نیروی انسانی متعهد و خو گرفته با فرهنگ جهادی رمز موفقیت جهاددانشگاهی است

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر سیدعلی اکبر هاشمی‌راد اظهار کرد: فرهنگ، محور و مبنای اصلی فعالیت‌های این نهاد است و در حوزه‌های مختلف جهاد این رویکرد به عنوان یک رویه نهادینه شده است.
وی ادامه داد: حوزه معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی نیز با طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع و نوآورانه فرهنگی همواره تلاش داشته است نقشی اثرگذار در جامعه دانشگاهی داشته باشد.
رییس جهاددانشگاهی استان البرز در ادامه خاطرنشان کرد: نیروی انسانی متعهد، متخصص و خو گرفته با فرهنگ جهادی و توجه به ارزش‌های اسلامی و همچنین خودباوری، رمز موفقیت جهاددانشگاهی است.
وی در ادامه در خصوص فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان البرز گفت: این نهاد با سه معاونت و یک دفتر از همان ابتدای شکل‌گیری در راستای اهداف و رسالت این نهاد گام برداشته است.
دکتر هاشمی‌راد افزود: جهاددانشگاهی البرز در جهت ایجاد توازن و تعادل در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تجاری‌سازی و اشتغال فعالیت‌هایی را در سرلوحه کار خود قرار داده تا به اهداف عالیه خود در استان البرز برسد.
وی در ادامه به ظرفیت خوب استان البرز در زمینه‌های مختلف برای فعالیت جهاددانشگاهی اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهم جهاددانشگاهی استان البرز، نظارت بر طرح آمایش سرزمینی استان است.
رییس جهاددانشگاهی استان البرز با بیان اینکه استان البرز قطب صنعت، کشاورزی و علم و فناوری کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: به همین دلیل با توجه به این پتانسیل‌ها در استان، زمینه‌های مهمی را شناسایی و برای برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی در نظر گرفته‌ایم.
وی در ادامه از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان البرز گفت و تصریح کرد: با توجه به این وضعیت، جهاددانشگاهی البرز با دارا بودن سه گروه پژوهشی و در راستای اهداف بلند مدت خود، مجوز تاسیس پژوهشکده علوم اجتماعی و شهری را دریافت کرده است.
دکتر هاشمی‌راد به تجربیات جهاددانشگاهی البرز در پژوهش‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: اجرای طرح‌های ملی و شاخصی همچون طرح پیمایش ملی خانواده، طرح بررسی ویژگی‌های شخصیتی، ‌اجتماعی و اعتقادی زندانیان کشور و طرح مولفه‌ها و تعیین کننده‌های شادکامی مردم استان البرز، تجربیات خوبی را برای پیشبرد طرح‌های محوله در اختیار پژوهشگران این واحد قرار داده است.
وی در پایان گفت: این واحد در حوزه آموزشی نیز با در اختیار داشتن مرکز آموزش‌های کوتاه مدت، آموزش تخصصی کارکنان دولت و آموزش‌های بلندمدت با دو مرکز علمی کاربردی در زمینه‌های فناوری اطلاعات، هنر و کسب‌وکار فعالیت‌های خوبی را هم در زمینه آموزش و هم در زمینه اشتغال دانش‌آموختگان انجام داده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا