آغاز رقابت تیم‌های دانش‌آموزی المپیاد کامپیوتر از فردا

به گزارش سیناپرس، دکتر علی شریفی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از اجرای تمرینی المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ خبر داد و گفت: آزمون تمرینی المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ امروز شنبه ۷ مرداد ماه برگزار می‌شود و در آن دانش‌آموزان به ۴ مساله پاسخ خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه آزمون تمرینی شبیه آزمون اصلی المپیاد کامپیوتر خواهد بود، اظهار کرد: پاسخ به این سئوالات هیچ امتیازی برای شرکت‌کنندگان نخواهد  داشت.

شریفی زاده با تاکید بر اینکه آزمون اصلی رقابت در المپیاد کامپیوتر از فردا یکشنبه ۸ مرداد برگزار خواهد شد، ادامه داد: تیم‌های شرکت کننده در این رقابت جهانی در مدت ۵ ساعت به آزمون اول پاسخ خواهند داد.

وی زمان برگزاری آزمون دوم بیست و نهمین دوره المپیاد کامپیوتر را سه‎شنبه ۱۰ مرداد ماه اعلام و خاطر نشان کرد: در هر دور از رقابت تیم‌های دانش آموزی شرکت کننده به ۳ سوال پاسخ خواهند داد.

رییس کمیته علمی بیست و نهمین دوره المپیاد کامپیوتر ۲۰۱۷ با اشاره به ارزیابی پاسخ هر تیم در این رقابت‌ها یادآور شد: ارزیابی پاسخ‌ها به صورت اتوماتیک خواهد بود به این صورت که یک دقیقه بعد از ارسال پاسخ، امتیاز تیم محاسبه و اعلام خواهد شد.

به گفته وی هر تیم در طی آزمون برای هر مساله ۵۰ بار می‌تواند تلاش کند به این معنا که اگر برنامه‌ای نوشته و ارسال شد و امتیاز پاسخ کم بود دانش آموزان تا ۵۰ بار می‌توانند پاسخ خود را اصلاح کنند.

شریفی زاده با تاکید بر اینکه امتیاز هردانش آموز بر اساس پاسخ‌های آنها به ۶ مساله است، یادآور شد: هر مساله ۱۰۰ امتیاز دارد و در مجموع امتیاز کامل در المپیاد کامپیوتر ۶۰۰ امتیاز تعیین شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس قوانین برگزاری این المپیاد، به یک دوازدهم تیم‌ها مدال طلا، دو سوم تیم‌ها مدال نقره و سه دوازدهم حائز مدال برنز خواهند شد و بر این اساس نیمی از تیم‌های دانش آموزی مدال دریافت خواهند کرد.

رییس کمیته علمی بیست و نهمین المپیاد ۲۰۱۷ افزود: رقابت این دوره از المپیاد کامپیوتر از ساعت ۹ صبح فردا یکشنبه ۸ مردادماه در محوطه هتل‌های اوین و پارسیان آزادی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، المپیاد جهانی کامپیوتر کامپیوتر (International Olympiad in Informatics ) یا IOI یک رقابت برنامه نویسی رقابتی سالانه برای دانش آموزان دبیرستانی ست. اولین IOI در پراوتس بلغارستان در سال  ۱۹۸۹ برگزار شد. المپیاد ۲۰۱۷ کامپیوتر در ایران برگزار می‌شود و در آن ۳۲۰ دانش آموز از ۸۴ کشور دنیا حضور دارند.

 در المپیاد ۲۰۱۷،  هر کشور یک تیم ۴ نفره را راهی این مسابقات کرده و جمهوری اسلامی ایران به دلیل میزبانی با دو تیم شرکت می‌کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا