کد خبر : 59335 سه شنبه 16 خرداد 1396 - 10:56:27
آزمایشگاه-پرتابل-و-غیر-مخرب-متالورژی-سازمان-جهاد-شریف-افتتاح-شد

آزمایشگاه پرتابل و غیر مخرب متالورژی" سازمان جهاد شریف افتتاح شد

سیناپرس: آزمایشگاه «پرتابل و غیر مخرب متالورژی» سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف امروز با حضور دکتر محمد رضا پورعابدی و مهندس ولی الله روشن ، مهندس حسینعلی حاجیلو، دکتر محمدصادق حاجی تاروردی و حضور معاونان این سازمان افتتاح شد.

آزمایشگاه «پرتابل و غیر مخرب» که به همت متخصصان گروه پژوهشی متالورژی راه اندازی شده، به امکاناتی همچون آنالیزکوانتومتری در 10 پایه شامل آهن(Fe)، آلومینیم(Al)، مس(Cu)، نیکل(Ni)، کبالت(Co)، روی(Zn)، قلع(Sn)، سرب(Pb)، تیتانیوم(Ti) و منیزیم(Mg) در ابعاد بسیار کوچک و قطعات بزرگ با تخریب یا بدون تخریب مجهز به سیستم IP و APF (تشخیص خودکار فلزات مجهول) مجهز شده است.

متالوگرافی غیر مخرب و رپلیکا گیری، سختی سنجی پرتابل، ضخامت سنجی غیر مخرب به روش های الکترومغناطیس (هر نوع پوشش غیر آهنی بر روی فلزات پایه الکترومغناطیسی) و ادی کارنت (پوشش های غیر هادی بر روی فلزات پایه غیر الکترومغناطیسی) و آزمون های غیر مخرب شامل PT، MT، UT، RT بخش دیگری از خدمات آزمایشگاه «پرتابل و غیر مخرب» است که با کیفیتی خوب به مشتریان ارائه می شود.

از دیگر خدمات این آزمایشگاه می توان به سالت اسپری، متالوگرافی، تمیزی فولاد، ماکروگرافی، سختی سنجی ویکرز- برینل و راکول، کشش، فشار، خمش، ضربه، ثابت فنر، تخت کردن، Nick Break، Flair Test، Flang Test، آزمون های کامل پیچ و مهره و میلگرد و PQR جوش اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی سازما جهاددانشگاهی صنعتی شریف، تعیین گرید الکترود جوش، آنالیز کربن و گوگرد، شیمی تر و جذب اتمی، میکروسکوپ الکترونی(SEM)، تعیین جنس و ضخامت پوشش، عملیات حرارتی آنیل، کوئنچ و تمپر، حل سازی و ... در محیط های اتمسفر و گاز خنثی، بررسی علت تخریب و شکست قطعات فلزی، مشاوره تجهیز آزمایشگاه متالورژی و پیاده سازی ISO 17025، آموزش های تخصصی متالوگرافی، کوانتومتری، خواص مکانیکی و ... بخشی دیگر از خدماتی است که از سوی کارشناسان آزمایشگاه «پرتابل و غیر مخرب متالورژی» سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به صنایع مختلف ارائه می‌شود.