کاهش حوادث شهری در سایه توسعه پروژه‌های کلان

پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی (ع) به بهره‌برداری رسید

پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی (ع) با اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان افتتاح شد. این پروژه که نقش مهمی در بهبود حمل‌ونقل، کاهش نقاط حادثه‌خیز و تسهیل دسترسی‌های شهری دارد، بخشی از حلقه ترافیکی جنوب غرب-شمال شرق شیراز را تکمیل می‌کند.

به گزارش سینا پرس فارس، شهردار کلان‌شهر شیراز، امروز، ۸ آذرماه در مراسم افتتاح و بازگشایی پل دوم تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی (ع) اظهار کرد: پل کمربندی-نواب صفوی-احمدبن موسی (ع) به طول ۱۱۰۰ متر و عرض ۱۲.۵ متر، شامل ۲۰ دهانه و ۵۲ ستون است که بر روی ۱۳۶ شمع مستقر شده است. این پل با اعتباری بالغ بر ۷۶۰ میلیارد تومان و به طول ۴۲ کیلومتر، پس از طی مراحل مختلف عمرانی، امروز به بهره‌برداری رسید.

محمدحسن اسدی افزود: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی که در سال ۱۳۹۶ با تجهیز کارگاه آغاز شد، شامل تملک ۱۵ هکتار از سوی مناطق ۵ و ۹ شهرداری شیراز بود که تسویه آن نیز به‌طور کامل انجام شده است.

شهردار شیراز درباره ادامه روند اجرای این پروژه گفت: پل سوم این تقاطع در دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری، پل دیگر نیز افتتاح شود. با بهره‌برداری از این بخش، کل پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای حرم احمدبن موسی (ع) به پایان خواهد رسید و این مهم تقدیم مردم شریف شیراز خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف این پروژه گفت: تکمیل حلقه ترافیکی جنوب غرب-شمال شرق شیراز، اتصال مستقیم بزرگراه امام خمینی (ره) به بلوار احمدبن موسی (ع)، بهبود تردد شهروندان با حذف دوربرگردان‌های همسطح و نقاط حادثه‌خیز، افزایش ایمنی ترافیکی شهرک‌های حاشیه بزرگراه امام خمینی (ره) و تسهیل دسترسی به فرودگاه از مهم‌ترین اهداف این پروژه بوده است.

اسدی در ادامه خاطر نشان کرد: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، مناسب‌سازی و ایمن‌سازی ۱۸ کیلومتر از کمربندی جنوبی شیراز در دستور کار قرار گرفت که در کاهش تلفات جاده‌ای تأثیر چشمگیری داشته، به‌طوری‌که در ایام نوروز امسال، هیچ‌گونه تلفات انسانی از سوی پلیس راهور گزارش نشد.

شهردار شیراز با اشاره به چالش‌های حمل‌ونقل عمومی، افزود: در آستانه ۲۶ آذر، روز حمل‌ونقل، انتظار داریم مسئله تأمین واگن در سطح ملی حل شود. با وجود هزینه‌های سنگین انجام‌شده، خط دو مترو تنها چهار ساعت در روز فعالیت دارد. این در حالی است که خط یک مترو خدمات مناسبی ارائه می‌دهد و امیدواریم با تأمین واگن، خط دو نیز به خدمات‌رسانی کامل برسد.

اسدی به آمادگی مدیریت شهری شیراز در مواجهه با بارندگی‌های اخیر هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده‌شده، میزان بارندگی شدید هیچ مشکلی برای شهروندان ایجاد نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا