کنسرت‌های ارزآور را جدی بگیرید
خواندن به دلار؛ بلیط 20 میلیون تومانی کنسرت

آذر پناهی: خوانندگان زیادی در همین سال های اخیر در کشورهای خارجی، تور کنسرت های خود را برگزار کردند. محسن یگانه یکی از پرکارترین خوانندگانی است که تمام بلیت هایش حتی در کنسرت های خارج از تهران به فروش می رسد. حالا قرار است محسن یگانه به امارات متحده عربی برود تا کنسرت خود را در شهر دبی برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری سینا، محسن یگانه اواخر خرداد به همراه گروهش در یکی از سالن‌های زیبای شهر دبی روی صحنه می‌رود. این اجرا 15 جوئن 2024 مصادف با 26 خرداد 1403 در سالن ورد ترید سنتر world trade center برگزار می‌شود.

یگانه که سال گذشته اجراهای موفقی در تهران و شهرهای مختلف کشور روی صحنه برد، برای خرداد سال جاری، اجرایی خارجی را در دستور کار قرار داده است.قیمت بلیت‌های کنسرت محسن یگانه از 113 تا 340 دلار برای ساکنان یا توریست‌های حاضر در دبی، قیمت‌گذاری شده است.

با این حساب اگر قیمت دلار را 60 هزار تومان در نظر بگیریم، قیمت این بلیت‌ها به طور تقریبی 7 تا 20 میلیون تومان برای مخاطبان آب می‌خورد. کنسرت‌های موسیقی و به طور کلی رویدادهای هنری، در قیاس با فعالیت‌های اقتصادی؛ ارزآوریِ کمتری برای کشور دارند، اما برگزاری همین کنسرت‌ها در کشورهای دیگر، می‌تواند راهی هرچند کوچک؛ برای ارزآوری به داخل کشور باشد.

محسن یگانه در سال 1402 یکی از پرکارترین سال‌های فعالیت هنری‌اش را پشت سر گذاشت و فقط در تهران 70 سانس کنسرت را به صحنه برد تا از رکوردداران برگزاری بیشترین کنسرت در سال گذشته در میان خوانندگان ایرانی به شمار برود.

او از جمله خوانندگان بین‌المللیِ موسیقی پاپ کشورمان است که با ویدیویِ اجرای زنده‌ی آهنگ «بهت قول میدم» صاحب شهرتِ بین‌المللی شد. این ویدیو از محسن یگانه تا کنون در یوتیوب بیش از 216 میلیون بازدیدکننده داشته است. سال گذشته خوانندگان پاپ زیادی تورهای خود را در کشورهای مختلف برگزار کردند.

کنسرت احسان خواجه امیری با رهبری ارکستر هومن نامداری ۱۴۰۲ در سالن تئاتر جان باست تورنتو کانادا برگزار شد. همچنین رضا بهرام خواننده موسیقی پاپ تور کنسرت‌هایی را در اروپا و آمریکا برگزار کرد. علی یاسینی و رضا صادقی کنسرت خود را در دبی برگزار کردند. کنسرت هایی که توانست درآمدزایی به دلار داشته باشد هر چند نمی توان از این نکته غافل شد که اجاره سالن و تجهیزات و … نیز برای گروه ها وجود دارد که باید توسط کنسرت گذاران پرداخت شود.

از دیگر خوانندگانی که سال گذشته توانستند رکورد برگزاری کنسرت در خارج از کشور را بزنند می توان به علیرضا قربانی و همایون شجریان اشاره کرد. شجریان این روزها نیز کنسرت هایش را در آمریکا برگزار می کند. اما علیرضا قربانی سال گذشته رکوردار برگزاری تورهای کنسرت در شهرهای تهران و خارج از کشور بود.

بهاره صفاری

جانشین سردبیر خبرگزاری سینا؛ روزنامه نگار در ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا