انعقاد تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و محیط زیست همدان

رئیس جهاد دانشگاهی واحد همدان از انعقاد تفاهم نامه همکاری به منظور آموزش شکارچیان و علاقه مندان به شکار و طبیعت بین جهاددانشگاهی همدان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبرداد.

مهدی میرزاپور درباره این تفاهم نامه گفت: در این تفاهم نامه دوره های آموزشی با موضوعاتی از قبیل قوانین و مقررات مرتبط با شکار و صید، ارزش های حیات وحش و آشنایی با رده بندی حفاظتی آن ها، آشنایی با بیماری های مشترک و نحوه شناسایی بیماری ها و پیشگیری از انتقال آن ها، اصول اخلاقی شکار، آشنایی با مناطق مجاز و غیر مجاز شکار برای شکارچیان برنامه ریزی شده است.

وی اظهار کرد: برای رفاه حال شکارچیان متقاضی صدور و یا تمدید دفترچه شکارچی گری و سهولت در رفت و آمد، در صورت به حد نصاب رسیدن متقاضیان، این دوره های آموزشی علاوه بر شهرستان همدان در شهرهای ملایر و نهاوند نیز برگزار خواهد شد.

مریم محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز گفت: دوره های آموزشی مذکور برای  تعامل شکارچیان و شناخت وظایف و رفتار متقابل بین قشر شکارچیان و ماموران سازمان حفاظت محیط زیست بسیار مفید است.

محمدی آشنایی شکارچیان با قوانین و وظایف سازمان، حمایت و حفاظت از جانوران وحشی و طبیعت را هدف اصلی این تفاهم نامه دانست که می تواند موجب ارائه ایده های حفاظتی از سوی شکارچیان شود.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا