سالنامه 1402 پارک خلاق ایران منتشر شد

سالنامه 1402 پارک ملی علوم؛ فناوری نرم و صنایع فرهنگی ایران به عنوان تنها پارک تخصصی و ملی در حوزه اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی پارک، در سرمقاله این سالنامه به قلم بهزاد رشیدی آمده است:

دنیای امروز دنیای فناوری است. غیر از رسوخ این پدیده در تمامی ابعاد زندگی بشر، مسیر آینده او را نیز تعیین می کند.  کشورهای موفق دنیای امروز ِمسیر آینده خود را در تولید و خدمات دانش بنیان متمرکز کرده اند و همواره می کوشند گوی سبقت را از دیگران بربایند.
در ایــن میان جامعه علمی و آحاد ِ جمعیت خالق و جوان کشــور ما نیز بــه رغم تنگناها، محدودیتها و فشارهای تحمیل شده به اقتصاد کشور، با ِ همت و غیرت بالا، میدان کار و کوشش دانش بنیان را خالی نگذاشته اند و تلاش کرده اند برخی خلاءها و عقب ماندگیها را با کمک فناوری و نوآوری جبران کنند. علوم انســانی و فناوریهای نرم و همچنین ظرفیتهای مرتبط با فرهنگ و هنر ایرانی نیز از جمله حوزه هایی بوده که در کنار سایر حوزه های علمی و فناوری، مدنظر قرار گرفت تا به رشد اقتصادی کشور کمک کند.
پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی، ســاختاری وابســته به جهاددانشگاهی است که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به عنوان اولین و تخصصی ترین پارک در حوزه اقتصاد فرهنگ، محیطی را برای اســتقرار، رشــد و شکوفایی افراد، مؤسسات و شــرکتهای فعال در این عرصه فراهم آورده تا در تعامل با ســایر دانشگاهها و مراکز پژوهشی و فناوری، به فعالیتهای فناورانه در حوزههای مختلف فرهنگی و هنری بپردازند.
این پارک علم و فناوری، همه نیرو و امکانات خود را برای ایجاد حرکتهایی بالنده بسیج کرده و می کوشد در این عرصه بسیار مهم در کشور ایفای نقش کند. برای مدیران بخشهای مختلف این پارک، مایه ی مباهات و افتخار اســت که اعلام کنند که با عبور از مراحل تکوین و شکل گیری این پارک و نیز عبور از مراحل مسأله شناسی و به گزینی استارت آپها و طرح های برتر تولید و خدمات ِ دانش بنیان فرهنگی، آماده گامهای بلندتر و ایفای نقشهای تازه در مسیرهای تازه هستند.
شهر جهانی نوآوری و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی که در واپسین روزهای سال 1402 با ابلاغ رئیس جمهور محترم و رئیس شورای عالی انقالب فرهنگی، قرار است با همکاری پارک ملی علوم و فناوریهای نرم ِ و صنایع فرهنگی جهاد دانشگاهی راه اندازی شود، در کنار سایر فعالیتهای این پارک، مسیر تازه ای است که پیش روی آن قرار دارد و به زودی به یکی از مفاخر ایران در حوزه علم، فناوری و فرهنگ تبدیل خواهد شد.
در سالنامه ای که اینک در دستان شماست، تلاش شده گزارشی مختصر از فعالیتهای بخشهای مختلف پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی که حاصل مساعی همه اعضا و همکاران پارک و همچنین شرکتها و واحدهای فناور حاضر در آن بوده، انعکاس یابد.
درهای این مجموعه به روی هنرمندان، استادان و جوانان خالق و فرهیخته باز است و امید بسیار داریم که این راه خطیر و این مسیر تازه، با همت همه اعضای پارک و همراهی مخاطبان و همکاران و فعاالن این عرصه، تا رسیدن به خیزشگاههای بزرگ ادامه یابد.

برای دریافت نسخه الکترونیکی سالنامه 1402 پارک ملی علوم، فناوری نرم و صنایع فرهنگی ایران اینجا کلیک کنید.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا