نشست هیئت رئیسه موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی با مدیران دفتر بازرسی وزارت علوم

معاون وزیر علوم و رئیس موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم به منظور افزایش تعاملات متقابل، نشست مشترکی برگزار کردند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، در این نشست که با حضور اعضای هیئت رئیسه موسسه و مدیران دفتر بازرسی برگزار شد، طاهری‌نیا ضمن ارائه گزارشی از ماموریت‌ها و اقدامات نوآورانه، به آمادگی موسسه برای انجام پژوهش‌های کاربردی به منظور حل مسائل و مشکلات حوزه آموزش عالی اشاره کرد و گفت: جلسه فعلی در نوع خود کم نظیر است و اینکه دوستان در دفتر بازرسی وزارتخانه برای انجام پژوهش‌های خود به موسسه مراجعه کرده‌اند نشان از باورمندی این عزیزان به این است که موسسه اتاق فکر آموزش عالی است و این ابتکار قابل تحسین است، لذا وظیفه موسسه نیز این است که برای مشکلات راهکار ارائه دهد.

طاهری‌نیا با اشاره به وجود ظرفیت میزهای پژوهشی در موسسه گفت: با هماهنگی موسسه و دفتر پاسخگویی به شکایات می‌توانیم ضمن راه‌اندازی میز پژوهشی مشترک مسائل دارای اولویت را در قالب میزهای پژوهشی کوتاه مدت تعریف و با استفاده از نظرات متخصصین امر نسبت به رفع آنها و ارائه راهکار اقدام کنیم.

وی همچنین از واحد سنجش نظر دانشجویان موسسه به عنوان یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود برای نظرسنجی از ارکان آموزش عالی و ارائه راهکار نام برد.

در این نشست حامد کرمی، مدیرکل دفتر بازرسی وزارت علوم نیز ضمن ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته در دفتر بازرسی برای شناسایی گلوگاه‌های فساد خواستار همکاری موسسه با دفتر بازرسی در خصوص شناسایی و حل مسائل مربوط به تعارض منافع در حوزه آموزش عالی شد.

گفتنی است، در پایان مقرر شد دو طرف با معرفی نماینده نسبت به پیگیری و اجرایی سازی تفاهمات صورت گرفته اقدام کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا