جهادگران به آرمان اولیه تشکیل جهاددانشگاهی پایبند باشند

دکتر علی منتظری رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی با بیان اینکه آرمان انقلاب فرهنگی به عنوان علت حادث شدن این نهاد انقلابی محسوب می‌شود، گفت: علت بقای جهاددانشگاهی پیگیری همین آرمان است و یکی از ویژگی‌های جهادگران باید این باشد که به این آرمان پایبند باشند.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی جهاددانشگاهی دکتر علی منتظری، رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی و از پیشکسوتان این نهاد در میزگرد جانبی مراسم تکریم از پیشکسوتان و بازنشستگان که در دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی برگزار شد، در پاسخ به این سوال که با توجه به فرهنگ سازمانی این نهاد، مهمترین ویژگی یک نیروی جهادی چیست و وجه تمایز جهادگران با سایر نهاد‌های دیگر چیست؟، بیان کرد: خدمت تک تک برادران و خواهران پیشکسوت جهاددانشگاهی عرض می‌کنم که همین‌قدر که عنوان جهادگر دارید، دست همگی شما را می‌بوسم.

وی افزود: جهادگران خود را وقف جهاددانشگاهی کرده‌ و در سطوح مختلف به مردم خدمت کرده‌اند. ویژگی‌های جهادگران را باید در علت حادث شدن جهاددانشگاهی پیدا کنیم و باید بدانیم که اگر جهاددانشگاهی و آرمان انقلاب فرهنگی به عنوان علت حادث شدن این نهاد انقلابی محسوب می‌شود، علت بقای آن نیز پیگیری همین آرمان است، لذا یکی از ویژگی‌های جهادگران باید این باشد که این آرمان را به خوبی بشناسند و به آن پایبند باشند.

پیشکسوت جهاددانشگاهی یادآور شد: تنها راه حل دوام و نسخه بقای جهاددانشگاهی این جمله مقام معظم رهبری است که فرمودند جهاددانشگاهی را خرج مواضع سیاسی خود نکنید. جهاد از این موضع‌گیری‌ها خیلی بالاتر است. ایشان همچنین فرموند که یکی از جا‌هایی که می‌تواند نقش موثری در تربیت صحیح فکری و عملی دانشجویان ایفا کند، جهاددانشگاهی است. ایشان تاکید کردند که تمامی امور جهاددانشگاهی باید در این جهت باشد که این مسئله مبنای عقلایی برای بقای جهاددانشگاهی است.

دکتر منتظری در ادامه بیان کرد: اولین ویژگی نیرو‌های جهاددانشگاهی باید این باشد که دانشگاهی باشند. این بدان معنا است که نیروی انسانی جهاددانشگاهی باید همخوانی کامل و روشنی با جهادددانشگاهی داشته باشد. مشخصه اصلی جهاددانشگاهی تربیت صحیح فکری و عملی است؛ لذا باید در تأمین نیروی انسانی خود تجدید نظر اساسی کنیم و مراقب باشیم تا افرادی که هیچ ربط و تعلق خاطری به جهاد ندارند، وارد این مجموعه انقلابی نشوند.

وی افزود: در تأمین نیروی انسانی جهاددانشگاهی سعی کنیم که نیروهای جوان دانشگاهی را جذب این نهاد کنیم.

رییس پژوهشکده علوم بهداشتی جهاددانشگاهی در ادامه تاکید کرد: تجربه ثابت کرده اگر از این مسیر منحرف شویم نباید امیدوار باشیم که رسم جهاد باقی بماند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا