کارگاه آموزشی مبانی مالکیت فکری و ثبت اختراع برگزار می‌شود

توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی خراسان رضوی کارگاه آموزشی مبانی مالکیت فکری و ثبت اختراع (راه‌های حفاظت از دارایی‌های فکری، فناورانه و تجاری) برگزار می‌گردد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، مصادیق مالکیت فکری (اختراع، علامت تجاری، طرح صنعتی، نرم افزار، کپی رایت و غیره)،مالکیت فکری در ایران و ضمانت اجرایی هر یک از مصادیق،آشنایی با قوانین و معاهدات بین المللی مالکیت فکری و قوانین و فرآیند ثبت هریک از مصادیق فوق در ایران،آشنایی با انواع بانک­های اطلاعات پتنت­های ثبت شده دنیا و چگونگی استخراج Full-Text آن، چرایی اهمیت تدوین اسناد اختراع و ماهیت حقوقی آن و قوانین نگارش اسناد اختراع از سرفصل‌های این کارگاه است.

این کارگاه آموزشی در راستای رویداد ملی فبین فود در روز 29 فروردین ماه سال جاری در سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی  برگزار خواهد شد و متقاضیان می‌توانند برای ثبت نام به وب‌سایت رویداد به آدرس fabinnfood.ir  مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۳۳۸۹۷۸۳۴۶ تماس حاصل فرمایند.

شایان ذکر است این کارگاه‌ها برای شرکت‌کنندگان در رویداد ملی فبین فود (نماینده تیم ارسال کننده پروپوزال ایده و یا نماینده اعلام کننده نیاز فناورانه) رایگان است؛ همچنین دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی از تخفیف ۳۰ درصدی برخوردار خواهند بود.

گفتنی است که؛ نخستین رویداد ملی «فبین‌فود» به منظور هم‌افزایی و مشارکت نقش‌آفرینان زیست بوم دانش و نوآوری در صنعت غذای کشور، با عنوان  «هم‌رسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه صنایع غذایی در آزمایشگاه ساخت سریع (فب‌لب)» به همت پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی و مشارکت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری دراردیبهشت 1403 در مشهد برگزار خواهد شد.

 این رویداد با حضور صاحب‌نظران و متولیان ملی و استانی صنعت غذا فرصتی مناسب جهت معرفی نیازها و ایده‌های نوآورانه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا