کار فرهنگی بدون استمرار اثرگذار نیست

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، با تاکید بر اهمیت استمرار در کارهای فرهنگی، گفت: باید به صورت شبانه‌روزی و همه جانبه، برای اجرای برنامه‌های فرهنگی تلاش شود تا بتوانیم آن را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام عصر امروز 25 فروردین ماه در یکصد و چهل و سومین جلسه مستمر و اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس در سال جاری بیان کرد: وزارت گردشگری باید شیوه‌نامه، ضوابط و قوانین یکسانی برای اماکن گردشگری تعریف کند و اینگونه نباشد که هر بخشی و هر جای کشور به سلیقه خودش مسائل مربوط به گردشگری و گردشگر را تعریف کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به هدف‌گذاری دولت مبنی بر جذب ۱۵ میلیون گردشگر گفت: اینگونه نباشد که مدل ایرانی اسلامی ما فدای مدل بین‌المللی شود و در این خصوص نمایندگان مجلس نیز باید از وزیر سوال بپرسند.

امام جمعه شیراز با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب که فرمود ما در حوزه رسانه ضعیف هستیم و در این خصوص باید آسیب‌شناسی کنیم گفت: جمعیت عظیمی در روز جهانی قدس حضور یافتند اما ما در زمینه انعکاس عظمت آن ضعیف عمل کردیم که بخشی از آن ناشی از کمبود امکانات بود.

آیت الله دژکام با بیان اینکه متأسفانه در حوزه رسانه روایت غالب دست ما نیست گفت: تیم‌های رسانه‌ای دستگاه های فرهنگی استان فارس باید به گونه‌ای عمل کنند که آثار تولیدی آنها فاخر و قابلیت انعکاس در سطح ملی داشته باشد و در این مورد مدیریت شهری اگر می‌توانند در چهارچوب قانون به تأمین امکانات رسانه‌ای کمک کند.

امام جمعه شیراز از تلاش برخی دستگاه‌ها در بحث حجاب و عفاف تشکر کرد و گفت: تیم‌های رسانه‌ای نباید به انتشار یک کلیپ اکتفا کنند و صدا و سیمای استان فارس هم که از نظر تاریخی دومین مرکز کشور محسوب می‌شود، باید با قدرت بیشتری در این زمینه عمل کند.

وی با تاکید بر لزوم انجام کار مستمر و منسجم در بحث حجاب و عفاف گفت: کارهای خوبی در این زمینه صورت می‌گیرد اما اگر استمرار نداشته باشد، تاثیرگذاری نخواهد داشت. باید به صورت شبانه‌روزی و همه جانبه، برای اجرای برنامه‌ها تلاش شود تا بتوانیم آن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه تمام جزییات بحث عفاف و حجاب در سند مهندسی فرهنگی وجود دارد، گفت: باید برای مدیریت این سند، فکر جدی‌تری شود و اگر کاستی‌هایی در حوزه نظری است یا موردی از قلم افتاده بیان شود تا اضافه گردد و با همگرایی همه دستگاه‌ها مساله حجاب و عفاف به گفتمان غالب شهر تبدیل شود.

امام جمعه شیراز همچنین به نقش مهم نیروی انتظامی در بحث عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: نقش این ارگان باید به اندازه نمک طعام باشد که کار ارگان‌های فرهنگی را در این زمینه مزه‌دار کند. وقتی کار فرهنگی انجام شد، نیروی انتظامی هم برای بخش سلبی وارد عمل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه هنوز مسئله عفاف و حجاب تبدیل به گفتمان غالب نشده است، گفت: ساختار موجود باید تقویت و کارآمد شود تا همه بدانند ساختار اقدام و عمل ما کدام است و نقشه مهندسی فرهنگی تکمیل شود. هنوز ضعف‌های زیادی داریم ولی توانمندی مسئولان استان به ما کمک می‌کند تا بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم.

آیت‌الله دژکام در پایان با تاکید بر اینکه مشکلات نظری نقشه مهندسی فرهنگی باید برطرف شود، گفت: از ستاد اجرایی امر به معروف گرفته تا دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، همگی باید درگیر اجرای این سند شوند تا در آینده نه چندان دور بتوانیم به نقطه مطلوب در بحث عفاف و حجاب، برسیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین به تبلیغات محیطی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: برخی دستگاه‌ها کارهایی انجام می‌دهند اما این کارها آنچنان چشم‌گیر نیست.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، وی با بیان اینکه باید در نصب بنرها و تابلوها سلیقه به خرج داده شود، گفت: قطعا درآمد تجاری اهمیت دارد اما پیام فرهنگی هم باید منتقل شود و در نصب تابلوها، نباید اینطور القاء شود که پیام تجاری مهم‌تر از پیام فرهنگی است و توزیع این تابلوها در سطح شهر باید به گونه‌ای باشد که عدالت رعایت شود و تناسب میان تبلیغات فرهنگی با تجاری نیز حفظ شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا