ذخیره 60 میلیون مترمکعب آب باران در سازه‌های آبخیزداری فارس

مدیر کل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گفت: در پی بارندگی‌های اخیر 60 میلیون متر مکعب آب در سازه‌های آب‌خیزداری استان ذخیره‌ و جمع آوری شد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس، حجت اله مرادی بیان داشت: در این راستا 455 بند و سازه های آبخیزداری در 27 شهرستان استان از جریان های سطحی و روان آبها را استحصال و ذخیره کرده اند.

مرادی تصریح کرد: شهرستانهای ممسنی، اقلید، فیروزآباد، فسا و سپیدان بیشترین حجم آبگیری را برای خود ثبت کرده اند.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس اظهار داشت: طرح های آبخیزداری علاوه بر استحصال آب نقش مهمی در کنترل و کاهش خسارت ناشی از سیلاب داشته به نحوی که در این سامانه‌ بارشی هیچ سیل مخربی در استان گزارش نشد.

وی افزود: آبگیری این پروژه ها ضمن جلوگیری از فرسایش خاک وکاهش خسارات سیلاب تأسیسات شهری، روستایی وزیر بنایی، منجر به تغذیه سفره های زیرزمینی و منابع آبی، چشمه ها وقنوات دراین مناطق گردیده و اثرات قابل توجهی در کاهش اثرات خشکسالی و تأمین بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز به ویژه روستاها و دیگر مناطق زیر دست دارد.

بنابراین گزارش؛ در استان فارس بیش از 400 طرح آبخیزداری و آبخوانداری و 50 طرح پخش سیلاب وجود دارد که هرکدام از این طرح ها شامل 10 تا 120 سازه آبخیزداری از انواع مختلف است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا