رییس اتاق بازرگانی فارس:
شکوفایی اقتصاد فارس در گرو رشد اقتصاد دانش‌بنیان

رییس اتاق بازرگانی فارس ابراز امیدواری کرد که اقتصاد دانش‌بنیان، در استان فارس رشد و شکوفایی یابد و جایگاه مهمی را در صنعت و اقتصاد این منطقه به خود اختصاص دهد.

به گزارش سینا پرس فارس، محمدصادق حمیدیان شامگاه امشب ۱۸ فروردین در مراسمی با محوریت تشکیل انجمن شرکتهای دانش‌بنیان، بیان داشت: سرمایه اصلی هر جامعه، ویژگی‌ها و توانمندی‌های آن جامعه در شناسایی و حل مشکلات است. زیرا زمانی که اعضای یک جامعه قادرند مشکلات خود را به طور دقیق شناسایی کنند و با همکاری و تفکر خلاقانه آن‌ها را حل کنند، آنگاه این جامعه قادر خواهد بود تا به یک سطح جدید از پیشرفت و رشد برسد.

او اضافه کرد: شرکتهای دانش‌بنیان نیز با بهره‌گیری از دانش و توانمندی‌های مختلف، به شناسایی چالش‌ها و مسائل موجود در زمینه‌های مختلف می‌پردازند و اقدام به پیدا کردن راه‌حل‌های نوآورانه و پیشرفته برای آنها مینمایند. این توانمندی به ویژه در حوزه‌های حیاتی بسیار اهمیت دارد.

رییس اتاق بازرگانی فارس افزود: استان فارس ۷ درصد مساحت، شش و دو دهم درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اما در تولید ناخالص داخلی وضعیت استان فارس در کشور، چهار و شش دهم درصد است که امیدواریم استان از ظرفیت‌های بی‌نظیر خود بهره‌مند شده و به رشد و پیشرفت بیشتری به ویژه از طریق توسعه نوآوری، کارآفرینی و دانش‌بنیان دست یابد.

حمیدیان تصریح کرد: در طول یک سال گذشته، صادرات استان از ۱.۷ به ۲.۴ میلیارد دلار افزایش یافته است و امیدواریم که نقش شرکت‌های دانش‌بنیان به واسطه توانمندیهای کم نظیر خود در اقتصاد و صادرات استان بیشتر شود.

او همچنین از صدور مجوز انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان فارس در آینده بسیار نزدیک خبر داد و اعلام کرد: در این زمینه دو فراخوان جهت انجام مراحل انتخاب مجمع و هیأت مدیره آن منتشر خواهد شد.

او در خاتمه یادآور شد: پس از تشکیل انجمن، دو دوره آموزشی رایگان در زمینه “ثبت علائم تجاری و نشان جغرافیایی بین المللی” و “مارکتینگ” جهت پیشبرد اهداف شرکت های دانش بنیان در اتاق بازرگانی فارس برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا