ضوابط گردشگری متناسب با فرهنگ ایرانی-اسلامی تدوین شود

نماینده ولی فقیه در استان فارس، با تأکید بر توسعه فرهنگ گردشگری همزمان با توسعه صنعت گردشگری، بر ضرورت تدوین ضوابط گردشگری متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی تأکید نمود.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۱۷ فروردین ماه در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به تأثیرات اقتصادی و فرهنگی گردشگری، گفت: حافظیه شیراز در این سال به عنوان برترین مرکز گردشگری شناخته شده است. البته آمار بازدید از حافظیه به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد، در حالی که آمار بازدید از حرم مطهر شاهچراغ(ع) به میلیون‌ها نفر می‌رسد.

او افزود: اول بودن در گردشگری منافعی دارد و این صنعت باید در فارس به واسطه اینکه هم قطب مذهبی و هم قطب ادبی و هم قطب سلامت گردشگری است، بیشتر مورد توجه قرار گیرد، گفت: ما هنوز در جنبه‌های فرهنگی گردشگری عقب هستیم و نیاز به توجه بیشتر به این زمینه داریم تا همزمان با توسعه صنعت گردشگری، فرهنگ گردشگری نیز بهبود یابد.

آیت‌الله دژکام با انتقاد از سیاست یک بام و دوهوایی که در برخی مسئولان وجود دارد، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای جلوگیری از چندگانگی فرهنگی در مکان‌های گردشگری، ضوابطی را با توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی تدوین و اجرا نماید.

او با اشاره به هدف دولت برای جذب ۱۵ میلیون گردشگر خارجی، اظهار کرد: اگر این گردشگران با ناهماهنگی‌ها روبه‌رو شوند، تحفه‌ای از ایران به دست نخواهند آورد. هدف‌گذاری در چارچوب و ضابطه انجام شده که منجر به درآمدی برای کشور خواهد شد، اما در صورت عدم وجود ضابطه، انتظارات بیانیه و مطالبه‌گری ادامه خواهد داشت. بنابراین، انتظار ما این است که یک گردشگری حلال و پاکیزه، با رعایت اصول اسلامی برای مردم تنظیم شود.

آیت‌الله دژکام، به بیان نقاط مثبتی که مقام معظم رهبری اشاره کرده بود، پرداخت و افزود: زیرساخت‌های کشور در حال اصلاح است و در آینده‌ای نزدیک نتایج آن را خواهیم دید. ۸ هزار مرکز تولیدی که تعطیل یا نیمه تعطیل بودند، دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند و لازم است که برای جلوگیری از دوباره رخ دادن مشکلات، تدابیر لازم اتخاذ شود. مردم انتظار دارند که نتایج اقداماتی که مسئولان گزارش می‌دهند را تجربه کنند و تأثیرگذاری آن در زندگی روزمره خود را احساس کنند، تا شرایط معیشتی و اقتصادی بهبود یابد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه به منویات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام اشاره کرد و گفت: محورهای صحبت‌های ایشان در آن دیدار، هم در رابطه با مسائل اقتصادی کشور بود، هم مسائل فرهنگی کشور را در برمی‌گرفت و هم مسئله جهان اسلام که در راس آن بحث غزه و فلسطین را داریم.

او با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل اقتصادی کشور گفت: معمولا هر دولتی که سرکار است، موفقیت‌های خود را بیان می‌کند اما این به آن معنا نیست که ناموفقیت، تلخی و ناکامی در عرصه اقتصادی نداریم. تلخی‌هایی داریم و باید به فکر باشیم. امسال سال همکاری دولت و مردم است، برای اینکه گوشه‌هایی از این قضیه را حل کنیم و شعار سال یعنی «جهش تولید با مشارکت مردم» را جامه عمل بپوشانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا