اجرای طرح ۶۰-۳۰ ویژه ایام نوروز در همدان

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرای طرح ۶۰-۳۰ ویژه ایام نوروز ۱۴۰۳ با مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان در ورودی‌های این استان خبر داد.

مهرداد آهکی با اشاره به شروع سفرهای نوروزی ۱۴۰۳گفت: اولویت اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان سفر ایمن مسافران و کاربران جاده ای از ابتدای شروع سفر تا رسیدن به مقصد و به حداقل رساندن تصادفات جاده‌ای بوده که در همین رابطه تمهیدات و اقدامات لازم جهت ارتقاء ایمنی محورهای همدان انجام شده است.

️وی اظهار کرد: علاوه بر ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی یکی دیگر از اقدامات موثر در کاهش حوادث جاده ای ترغیب رانندگان به استراحت کوتاه و عدم رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی بوده که مجتمع‌های خدماتی رفاهی، پارکینگ‌های جاده‌ای، راهدارخانه‌ها و مساجد بین راهی مکان‌های مناسبی برای استراحت کوتاه مسافران هستند.

آهکی تصریح کرد: طبق آمارهای پلیس راه ۶۰ درصد تصادفات جاده ای در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می افتد و در همین رابطه کمیسیون ایمنی راههای استان با اجرای طرح ۶۰-۳۰ (پویش سلامت) در ۱۴ مقطع مشخص شده با همکاری راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر این طرح را در ایام نوروز اجرا خواهد کرد.

آهکی بیان کرد: ایستگاه های طرح ۶۰-۳۰ با هدف ترغیب مسافران نوروزی به استراحت کوتاه در ۳۰ کیلومتری ورودی استان همدان مستقر می‌شوند و با انجام تست‌های سلامت مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا