نقش بنیادین دانشگاه‌ها در توسعه استانداردسازی ملی و بین‌المللی

معاون سازمان ملی استاندارد ایران بر نقش موثر و سازنده خبرگان مجامع دانشگاهی، علمی و پژوهشی در عرصه استانداردسازی ملی و بین‌المللی تأکید کرد و توجه ویژه مجامع دانشگاهی و پژوهشی به مسئله استانداردسازی و تمرکز دانشگاه‌ها بر امر استانداردسازی را حائز اهمیت دانست.

به گزارش سینا پرس فارس، در راستای اجرای مواد 4 و 26 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد و همچنین به منظور اجرای برنامه راهبردی استانداردسازی با زیرساخت ایجاد شبکه ملی استانداردسازی، جلسه تعاملی و هم‌اندیشی با حضور معاون سازمان ملی استاندارد ایران و مسئولین، اساتید، خبرگان و متخصصان برجسته دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان در دانشگاه شیراز برگزار شد.

معاون سازمان ملی استاندارد ایران، امروز 15 اسفندماه، در این جلسه، به ارتقاء رتبه ایران در سازمان بین المللی استانداردسازی ایزو و کسب رتبه 20 جهانی توسط کشورمان اشاره و آن را مرهون مشارکت متخصصان ایرانی در فعالیت‌های استانداردسازی بین المللی عنوان کرد.

پرویز درویش بر نقش موثر و سازنده خبرگان مجامع دانشگاهی، علمی و پژوهشی در عرصه استانداردسازی ملی و بین‌المللی تأکید کرد و توجه ویژه مجامع دانشگاهی و پژوهشی به مسئله استانداردسازی و تمرکز دانشگاه‌ها بر امر استانداردسازی را حائز اهمیت دانست.

محمدمهدی رزمجو، مدیرکل استاندارد فارس، نیز در این جلسه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌ همکاری با دانشگاه شیراز، دانشگاه آزاد اسلامی فارس و پارک علم و فناوری استان و ایجاد دفاتر فعال استانداردسازی در این مراکز، استقرار 11 کمیته فنی متناظر در استان و برگزاری کارگاه های آموزشی – ترویجی آشنایی با فرآیند استانداردسازی ملی و بین المللی ویژه جامعه علمی استان، می‌تواند در تحکیم ارتباط دانشگاه، صنعت و استاندارد نقش موثری داشته باشد.

علی حفیظی، معاون پژوهشی دانشگاه شیراز نیز در این جلسه با اشاره به وجود 38 رشته تخصصی در کمیته های ملی تدوین استانداردهای ملی، آمادگی اساتید و خبرگان دانشگاه شیراز را برای مشارکت در کارگروه‌های مرتبط با رشته‌های تخصصی و همکاری‌های بیشتر در زمینه استانداردسازی اعلام نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا