مسیر اقتصادی همدان باید به سمت گردشگری برود

استاندار همدان با بیان اینکه همدان می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری در کشور مطرح شود، گفت: با توجه به بحران آب، کشاورزی نمی‌تواند محور توسعه استان باشد و تأکید می‌کنیم مسیر اقتصادی باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان همدان در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، با اشاره به حضور پررنگ و با کیفیت استان همدان در نمایشگاه امسال مطرح کرد: پیگیری و برنامه‌ریزی برای حضور قدرتمند در نمایشگاه از ماه‌ها پیش در دستور کار قرار گرفت و این امر محقق شد.

وی با بیان اینکه همدان با ظرفیت و پتانسیل‌های فراوان در حوزه گردشگری یکی از نقاط کم نظیر در سطح کشور بوده و بیش از ۱۸۰۰ اثر تاریخی، طبیعی و تفریحی گواه این ادعاست، تصریح کرد: همدان می‌تواند به عنوان مقصد گردشگری در کشور مطرح شود بنابراین در این راستا باید جاذبه‌های پایتخت تاریخ و تمدن ایران به طور شایسته‌ای معرفی شده و زمینه حضور گردشگر در همدان بیش از پیش فراهم آید.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: اقدامات دو سال گذشته برای پرونده ثبت‌جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» ستودنی بود و با پیگیری‌های مجدانه استان و وزارتخانه میراث‌فرهنگی بخش عمده‌ای از موانع رفع شد و در نهایت به طور شایسته‌ای میزبان ارزیاب یونسکو بودیم.

وی با اشاره به اینکه منتظر جهانی شدن همدان در سال آینده هستیم، اظهار کرد: پس از ثبت‌جهانی باید تکمیل فرآیند کار را ادامه دهیم و همدان را در قامت جهانی در کشور و دنیا مطرح کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه توجه به گردشگری یکی از برنامه‌های عملیاتی در استان همدان است، خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آب، کشاورزی نمی‌تواند محور توسعه استان باشد و تأکید می‌کنیم مسیر اقتصادی باید به سمت گردشگری سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه حضور در نمایشگاه گردشگری تهران یکی از زمینه‌های جذب گردشگر و رونق این صنعت جذاب است، گفت: جانمایی‌ غرفه، غرفه‌آرایی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شرط حفظ کیفیت از جمله موضوعات مورد تأکید استان بود که محقق شد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه همدان در ابتدای مسیر گردشگری قرار دارد، بیان کرد: علاوه بر تمرکز بر گردشگری فرهنگی و اقتصادی باید بر حوزه فناوری اطلاعات، توجه به علم و فناوری و دانشگاه‌های قدرتمند نیز تمرکز داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری سلامت در همدان، ادامه داد: پزشکان حاذقی در همدان حضور دارند و باید با توسعه زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور گردشگر سلامت را در استان فراهم کنیم.

استاندار همدان با بیان اینکه گردشگر مُبلغ است و ما باید فرهنگ گردشگرپذیر بودن را در استان تقویت کنیم، یادآور شد: باید به دنبال جذب سرمایه‌گذار واقعی در همدان باشیم و در ارائه خدمات و زیرساخت‌ها بیش از پیش تلاش کنیم.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا