صیانت از دستاوردهای جهاددانشگاهی را جدی بگیرید

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه این نهاد پیشرفت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف کشور دارد گفت: وظیفه تک‌تک ما این است که از دستاوردهای جهاد دانشگاهی صیانت کنیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان زنجان، سید یوسف حسینی در جلسه تکریم و معارفه مدیر حراست جهاد دانشگاهی استان زنجان با بیان اینکه حضور حراست در تشکیلات سازمانی جهاددانشگاهی با توجه به عمر ۴۳ ساله این نهاد انقلابی تا حدودی نوپاست، گفت: فلسفه وجودی جهاددانشگاهی از ابتدای انقلاب صیانت از اهداف انقلاب اسلامی بوده است و این نهاد ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۵۹ به دستور امام راحل شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی براساس اهداف تعیین‌شده در سند ابتدایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی ترسیم شده بود، فعالیت‌های خود را به‌درستی پیش برده است، ادامه داد: این نهاد انقلابی در همه حوزه‌های علم و فناوری، فرهنگ، آموزش و کارآفرینی و تجاری‌سازی دستاوردهای شاخصی دارد که امروز به بخش جدایی‌ناپذیری از انقلاب و حامی دولت‌ها تبدیل شده است.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی با بیان این که جهاددانشگاهی با تغییر اساس‌نامه‌اش به حوزه‌های پژوهش و فناوری نیز ورود پیدا کرده و در این زمینه نیز موفق بوده است، گفت: پژوهشگاه رویان یکی از دستاوردهای بزرگ حوزه پزشکی در کشور است. در حوزه‌های فنی و مهندسی و علوم پایه نیز جهاد دانشگاهی حرف زیادی برای گفتن دارد. از جمله در فناوری طراحی و ساخت کشنده‌های مترو در کشور با مشکل مواجه بودیم، اما با ورود جهادگران این نهاد انقلابی، اولین قطار مترو ملی به بهره‌برداری رسید.

وی با تاکید بر اینکه چنین ثمرات ارزشمندی نیازمند صیانت همه‌جانبه است، ادامه داد: وقتی می‌گوییم صیانت، یک کلی‌گویی است یعنی صیانت از دستاوردهای سازمان و منابع انسانی و مالی جهاد دانشگاهی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه پیشرفت‌های مختلفی در عرصه‌های مختلف کشور ایجاد شده است که در این شرایط نیاز صیانتی حراست، بیشتر احساس می‌شود، افزود: مهم‌ترین کارکرد اصلی حراست مربوط به حفاظت فناوری اطلاعات، اسناد، کارکنان و حفاظت فیزیکی است.

وی با توضیح اینکه جهاددانشگاهی به معنای واقعی جزو نهادهای موفق بین سایر نهادهای مولود انقلاب است، بیان کرد: با حداقل‌ها، در جهاددانشگاهی گام‌های بزرگی برداشته شده است.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در زمانی که بنیان برخی خانواده‌ها به‌خاطر مشکل ناباروری زوجین در حال فروپاشی بود، جهاد دانشگاهی آستین همت بالا زد و با حداقل‌ها رویان را ایجاد کرد، ادامه داد: علت ماندگاری نام جهاد دانشگاهی نیز به این خاطر است که این نهاد انقلابی اقدامات ماندگار و شاخص انجام داده است.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی  با تاکید بر اینکه وظیفه تک‌تک ما این است که از دستاوردهای جهاد دانشگاهی صیانت کنیم، یادآوری کرد: همه جهادگران بخشی از زنجیره‌ای هستند که منجر به این شده است که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «جهاد دانشگاهی مولود مبارک انقلاب اسلامی است.»

حسینی توضیح داد: جهاددانشگاهی در شرایطی به وضعیت کنونی رسیده که با محدودیت‌های مالی و امکاناتی روبه‌رو بوده است، اما توانست شعار «ما می‌توانیم» را در همه دوره‌های مدیریتی اثبات کند.

وی گفت: جهاددانشگاهی آمادگی لازم را برای تحقق این موضوع دارد که برای تحقق این امر نیز نیازمند ادامه مسیر و تفکرات مرحوم سعید کاظمی آشتیانی هستیم که به معنای واقعی کار و تلاش همراه با اخلاص را، سرلوحه کار خود قرار دهند.

مدیرکل حراست جهاددانشگاهی با اشاره به این که رویداد مهم سیاسی امسال انتخابات دوازدهمین دوره مجلس و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری است، گفت: دشمن از همان روزهایی که جرقه‌های اولیه انقلاب زده شد، از وقوع آن در کشور هراس داشت و به این دلیل همواره تلاش می‌کرد با ناامید کردن مردم از حضور مردم در عرصه‌های مختلف به‌ویژه انتخابات ممانعت به عمل آورد که با هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم همیشه در صحنه این نقشه‌ها، نقش بر آب شده است.

وی با اشاره به این که دشمنان قسم‌خورده انقلاب همواره بیم این را داشتند که با وقوع انقلاب اسلامی منافع‌شان در جهان به خطر بیفتد، اظهار کرد: دشمن می‌داند جمهوری اسلامی ایران بر پایه مشارکت مردم شکل گرفته و به همین علت در تلاش برای کمرنگ کردن مشارکت مردم است، پس در شرایط حساس کنونی همه ما نسبت به تبیین مسائل روز کشور مسئولیم.

حسینی با یادآوری اینکه یکی از نقاط قوت جهاد دانشگاهی سازمان رسانه‌ای این نهاد انقلابی و بهره‌مندی از این ظرفیت است، افزود: در عصر حاضر رسانه است که می‌تواند تلاش‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده یک کشور در بخش‌های مختلف را تبیین کند.

در این مراسم محمدمهدی صالحی خردمردی، مدیر قبلی حراست جهاد دانشگاهی تکریم و حسین اسدی به‌عنوان مدیر جدید حراست جهاددانشگاهی زنجان معارفه شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا