ثبت ۴۲۰۱ محصول در سامان جان
بازار آنلاین جان چگونه جان می گیرد؟

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از صدور گواهی عمق ساخت برای ۱۰ محصول دانش‌بنیان خبر داد و اعلام کرد:سامانه «جان» ویژه پارک‌های علم و فناوری است و اجرای آن به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واگذار شده است.

به گزارش سیناپرس،علیرضا زراسوندی امروز در نشست معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با موضوع سامانه «جان» (جریان اقتصاد نوین) که در حاشیه پنجاه و نهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، گفت: بدنه کارشناسی از ارکان اصلی پارک‌های علم و فناوری کشور هستند و لازم است رؤسای پارک‌ها به برگزاری دوره‌های توانمندسازی پرسنل اقدام کنند و در این زمینه وزارت علوم محدودیتی قائل نیست.

وی ادامه داد: در اسناد بالادستی کشور ۳ سامانه‌ معرفی شده که دو مورد از آن سامانه «نان» و «جان» است. سامانه «جان» ویژه پارک‌های علم و فناوری است و اجرای آن به سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران واگذار شده است.

زراسوندی، سامانه «جان» (جریان اقتصاد نوین) را با هدف ایجاد بازار برای محصولات تجاری قیمت گذاری شده شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری کشور، دانست که از سوی معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و هاب بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران راه‌اندازی شده است.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یادآور شد: ایجاد بازار الکترونیکی برای محصولات فناورانه پارک‌های علم و فناوری، ایجاد پایگاه داده قابل اتکا در معرفی محصولات به بازارهای الکترونیکی، ایجاد بستر همکاری پارک‌های کشور در توسعه محصولات فناورانه، ایجاد زمینه شناسایی محصولات دارای آمادگی صادراتی مناسب و استفاده از محصولات مورد تایید پارک‌های علم وفناوری کشور در فرآیند «توانیران» از اهداف این سامانه به شمار می‌رود.

زراسوندی تاکید کرد: «جان» با کلیه پلتفرم‌های متعلق به محصولات دانش‌بنیان تفاوت دارد و تفاوت در این است که این سامانه برای داد و ستد الکترونیکی محصولات دانش‌بنیان پارک‌های فناوری است و این پلتفرم آینده خوبی را در حوزه کسب و کارهای الکترونیکی ایجاد خواهد کرد.

وی ایجاد زمینه شناسایی محصولات دارای آمادگی صادراتی مناسب و استفاده از محصولات مورد تایید پارک‌های علم و فناوری کشور در فرآیند «توانیران» را از مزایای این سامانه دانست و گفت: سامانه توانیران بر اساس جزء (۱) بند الف ماده (۴) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، مصوب سال ۹۸ به منظور معرفی توانمندی‌های داخلی (کالا و خدمات) راه‌اندازی شده است.

زراسوندی صریح کرد: این سامانه به دنبال ایجاد فرصت برای داخلی‌سازی نیازهای وارداتی کشور است.

وی تاکید کرد: بر اساس این سامانه محصولاتی که تولید داخل داشته باشند، از واردات آنها جلوگیری می‌شود و تاکنون برای ۱۰ فناوری گواهی عمق ساخت اعطا شده است.

زراسوندی با اشاره به عملکرد سامانه «جان»، گفت: تمامی واحدهای فناور دارای کالا یا خدمت قابل تبادل به عنوان یک کالا و یا خدمت تجاری قیمت گذاری شده می‌توانند محصولات خود را در این سامانه بارگذاری کنند. مخاطبان این‌ پلتفرم شامل شرکت‌های دارای صلاحیت و ارتباط مؤثر با مجموعه‌های موفق فروش و بازاریابی دیجیتال کشور می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۵۳ پارک علم و فناوری در این سامانه عضو شده‌اند که از این تعداد ۴۶ پارک فعال هستند و محصولات دانش‌بنیان خود را در آن بارگذاری کرده‌اند.

مدیرکل دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم یادآور شد: تا ۳۰ دی ماه جاری ۴۲۰۱ محصول از سوی ۱۸۸۷ شرکت در «جان» بارگذاری شده است.

وی با بیام اینکه پارک‌های علم و فناوری در این سامانه به نحوی خوشه‌بندی شدند، خاطر نشان کرد: خوشه‌بندی پارک‌ها بر اساس اطلاعات اظهار شده پارک‌های علم و فناوری کشور انجام شده است و بر این اساس این خوشه‌بندی به این شرح است:

* خوشه A: پارک‌های با قابلیت ثبت ۱۴۰ -۱۶۰ محصول در سامانه «جان»

* خوشه B: پارک‌های با قابلیت ثبت ۸۵-۱۰۰ محصول در سامانه «جان»

* خوشه C: پارک‌های با قابلیت ثبت ۶۰ -۸۰ محصول در سامانه «جان»

* خوشه D: پارک‌های با قابلیت ثبت ۴۰-۵۰ محصول در سامانه «جان»

* خوشه E: پارک‌های با قابلیت ثبت ۲۰ محصول در سامانه «جان».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا