نشان اصالت ملی برای ۲۵ اثر صنایع دستی همدان

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان از دریافت نشان اصالت ملی برای ۲۵ اثر صنایع دستی هنرمندان شهر همدان خبرداد.

اسداله ربانی مهر با اشاره به برگزاری هفتمین دوره نشان اصالت ملی صنایع دستی غرب کشور افزود: از ۲۵۸ اثر ارائه شده توسط هنرمندان صنایع دستی استان‌های غرب کشور، ۱۱۳ اثر موفق به کسب نشان اصالت شدند که ۳۷ اثر مربوط به استان و ۲۵ اثر متعلق به هنرمندان صنایع دستی شهر همدان بوده است.

وی ادامه داد: صنایع دستی همدان از گذشته تا امروز دارای جایگاه بسیار خوبی در کشور بوده و بسیاری از آثار هنرمندان همدان دارای نشان ملی و جایگاه ملی و بین المللی هستند.

ربانی مهر یادآور شد: بشقاب سفالی، جام معرق، ساز کمانچه و قانون، کیف چرمی، جانمازی و میز پته دوزی، چرتکه، ساز تار و سنتور، جلیقه و شکلات‌خوری مشبک از جمله مهم‌ترین آثار هنرمندان صنایع دستی همدان هستند که نشان ملی اصالت را دریافت کردند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان گفت: توسعه حوزه صنایع دستی علاوه بر اینکه باعث اشتغالزایی است، نشانه توجه به فرهنگ و آداب و رسوم گذشته است که در دنیای مدرن امروز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و امروز جامعه نیازمند نگاه جدیدی به حوزه صنایع دستی است و همدان در این حوزه ظرفیت‌های بسیار بزرگی دارد.

وی گفت: راه‌اندازی خانه‌های خلاق در حوزه فرش و صنایع دستی کمک بزرگی به احیای صنایع دستی در همدان است که باید پیگیری لازم برای راه‌اندازی آن انجام شود.

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا