رونمایی از دستاورد تازه در پارک فناوری پردیس

فیلر جوشکاری آلیاژهای CRA توسط محققان شرکت توسعه فناوری مواد و انرژی آراد در پارک فناوری پردیس تولید شد. این محصول در صنایع مختلفی از جمله نفت و پالایشگاه کاربرد گسترده ای دارد.

به گزارش سیناپرس از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، صنعت جوشکاری در صنایع نفتی، گازی و پتروشیمی و صنایع انرژی نیازمند فیلرهای جوشکاری خاص از آلیاژهای مقاوم به خوردگی (CRA) برای اتصال قطعات به یکدیگر هستند. شرکت توسعه فناوری مواد و انرژی آراد در پارک فناوری پردیس موفق به تولید گونه ای از این فیلرها شده است.

هوشدار مدیرعامل شرکت توسعه فن آوری مواد و انرژی آراد با اشاره به فعالیت این شرکت در تولید آلیاژهای آستنیتی گفت: با توجه به اینکه نیاز کشور به فیلرهای جوشکاری آلیاژهای CRA از طریق واردات تأمین می شد، محققان این شرکت اقدام به تحقیق و توسعه برای تولید این فیلرها کردند که در سال 1402 به نتیجه رسید.

وی افزود: با توجه به نقش استراتژیک صنایع نفتی و گازی به فیلرهای جوشکاری، بومی سازی این محصول گام موثری در رفع نیاز این صنایع می باشد.

هوشدار در پایان گفت: محصولات مشابه خارجی با قیمت بالایی در کشور وجود دارد که تولید این فیلرها در این شرکت منجر به صرفه جویی یک میلیون دلاری شده است. در آینده نیز با توسعه خطوط تولید فیلرهای جوشکاری سوپرآلیاژ، قابلیت جلوگیری از خروج ارز تا حداقل 2.5 میلیون دلار وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا