رقابت330 شرکت در نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت

یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت، 12 تا 15 دی ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، میزبان شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و هیئت‌هایی از کشورهای خارجی خواهد بود.

به گزارش سیناپرس از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، طی چهار روز برگزاری نمایشگاه در سالن‌های میلاد، خلیج‌فارس و 40 محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، تعداد 330 شرکت در یک فضای 7600 متری، محصولات و توانمندی‌های خود را در موضوعات مختلف آزمایشگاهی، به نمایش می‌گذارند.

در این رویداد فناورانه، بیش از 10هزار و 500 مدل محصول، به نمایش در می‌آید که در سطوح مختلف فناورانه دسته‌بندی شده‌اند و نیازهای صنعت، تحقیقات، پژوهش و فناوری کشور را تامین‌ می‌کنند. این نمایشگاه که به همت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود طی 11 دوره برگزاری زمینه را برای ایجاد و پایداری سازی اشتغال قریب به 7200 نفر که عمده آن‌ها افراد تحصیل‌کرده هستند فراهم آورده است.

توجه جدی به بازار شرکت‌ها در دوره یازدهم

در دوره یازدهم این نمایشگاه، به حوزه تجهیزات تست و آزمون پیشرفته، با هدف گسترش بازار شرکت‌ها به بخش صنعت توجه جدی شده است. صدور پیش فاکتور و انعقاد قرارداد در طول یک سال دوره برگزاری در جریان خواهد بود و تمامی فرآیندها به‌صورت آنلاین و در سامانه نمایشگاه انجام می‌شود.

برنامه توسعه بازار محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حوزه تجهیزات مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته یکی از اولویت‌های جدی این دوره از نمایشگاه خواهد بود.

گروه‌های بندی نمایشگاه بر اساس گروه‌های کالایی در 14 حوزه

در یازدهمین دوره نمایشگاه، محصولات و خدمات متنوعی از حوزه‌های گوناگون عرضه می‌شود که از جمله مهم‌ترین این حوزه‌ها می‌توان به نفت، گاز و پتروشیمی، برق، الکترونیک، نرم‌افزار و شبیه‌ساز، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالورژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، تجهیزات و ماشین‌آلات در حوزه فناوری‌های راهبردی اشاره کرد.

همچنین حوزه‌های مهندسی پزشکی و زیست مواد، مواد آزمایشگاه، تجهیزات آموزشی با فناوری مناسب، تجهیزات حوزه تست و آزمون صنعتی و ارائه‌کنندگان خدمات کالیبراسیون از دیگر موضوعات عرضه محصولات در این دوره از نمایشگاه به شمار می‌روند.

حمایت‌ 40 تا 10 درصدی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش ­بنیان ریاست جمهوری در تامین هزینه خرید محصولات

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در راستای حمایت و توسعه بازار شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح‌بندی محصولات را عهده‌دار می‌شود.

محصولات بر اساس فناوری در چهار سطح فناوری دسته بندی می‌شوند که محصولات سطح اول 40 درصد، سطح دوم 25 درصد، سطح سوم 10 درصد از این حمایت برخوردار می‌شوند. سطح‌بندی محصولات بر اساس سطح ذاتی فناوری و میزان داخلی سازی محصولات انجام می‌شود.

همچنین تسهیل در ارائه تسهیلات لیزینگ و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون جهش تولید مانند اعتبار مالیاتی به‌منظور گسترش بازار بخش صنعت استفاده از دیگر حمایت‌های عرضه شده در یازدهمین دوره نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران ساخت خواهد بود.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری همچنین در راستای توسعه بازار این کسب و کارها، یارانه ای مطابق با سطح حمایتی به‌منظور توسعه زیرساخت­های آزمایشگاهی، کارگاهی و صنعتی زیست‌بوم نوآوری شامل مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، کارخانه­های نوآوری و مراکز هم آفرینی به‌منظور ایجاد و تجهیز فب­لب‌ها، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی برای ساخت نمونه اولیه، تولید پایلوت و صنعتی شرکت‌ها و استارتاپ‌های مستقر در مراکز  یادشده پرداخت می‌کند.

دسته دیگری از یارانه‌های پرداختی، یارانه ویژه علاوه بر سطح حمایتی تا سقف سه میلیارد ریال برای هر آزمایشگاه­  جهت تجهیز آزمایشگاه­های مدارس و پژوهش سراهای دانش‌آموزی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌­های راهبردی است. همچنین برای توسعه بازار شرکت‌ها، با کارمزد کم، با کارگزاری یکی از صندوق­های پژوهش و فناوری، تا سقف 15 میلیارد ریال تسهیلات ارائه می‌شود.

رونمایی از هشت محصول فناورانه جدید

در جریان این دوره از نمایشگاه، هشت محصول فناورانه تست و آزمون جدید و ساخت بار اول رونمایی خواهد شد. همچنین  هیئت‌های خارجی از کشورهای مختلف از دستاوردهای عرضه شده ساخت داخل بازدید خواهند کرد و در قالب نشست‌های B2B در زمان برگزاری نمایشگاه، زمینه برای توسعه بازار بین‌المللی محصولات یادشده فراعم خواهد شد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان در نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته  ایران ساخت و تورهای فناورانه دانش آموزی و دانشجویی بخش دیگری از برنامه‌های این دوره از نمایشگاه است.

ارتقای طراحی صنعتی محصولات در قالب سومین جایزه طراحی ایران

یازدهمین دوره نمایشگاه ایران‌ساخت، میزبان سومین دوره جایزه طراحی ایران است که با همکاری مرکز طراحی ایران برگزار می‌شود.

در قالب این رویداد که همزمان با نمایشگاه برگزار می‌شود، برگزیدگان طراحی محصولات صنعتی، شرکت‌های برتر حوزه تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی با  تندیس، لوح و جایزه نقدی تقدیر می‌شوند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز طراحی ایران به نشانی www.irandesigncenter.ir مراجعه کنند

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا