آغاز دریافت طرح‌ها در رویداد ملی فرصت هسته‌ای

رویداد ملی فرصت هسته‌ای با مشارکت معاونت علمی ریاست‌جمهوری و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد و متقاضیان برای حضور در آن می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را تا ۱۱ بهمن ماه ارسال کنند.

به گزارش سیناپرس، رویداد «فرصت» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با تمرکز بر نیازهای کشور، ضمن اجرای فرآیند نوآوری باز، سعی دارد با توجه به الزامات صاحب مساله و بازار تقاضا، راه‌حل‌هایی را شناسایی و ارائه کند.

با برگزاری این رویداد قرار است طی یک سال آینده، ١٠ رویداد فرصت در حوزه صنایع مختلف برگزار شود که دومین دوره از سری رویدادهای فرصت، طی توافق با سازمان انرژی اتمی ایران، در زمینه فناوری‌های هسته‌ای و با همکاری سازمان انرژی اتمی، تحت عنوان رویداد ملی فرصت هسته‌ای برگزار می‌شود.

هدف این رویداد، ارائه راهکارهایی برای حل چالش‌ها و شناسایی تیم‌ها و فناوران اعلام شده است. از این رو رویداد فرصت پیش رو، رویدادی در حوزه فناوری‌های هسته‌ای با محوریت در حوزه ساخت شتابگرهای ذرات و زیرسیستم‌های آن است که محورهای آن شامل موارد زیر است:

* فناوری هسته‌ای و صنایع الکتریکی
* فناوری هسته‌ای و صنایع مخابراتی
* تجهیزات پیشرفته و کاربرد هسته‌ای

پژوهشگران، شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور می‌توانند با شرکت در این رویداد ضمن به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و نوآوری‌های خود با متخصصین و سرمایه‌گذاران این حوزه، از فرصت بهم‌رسانی و شبکه‌سازی با بازیگران کلیدی این حوزه بهره‌مند شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های فناور تا ۱۱ بهمن فرصت دارند طرح‌های خود را در خصوص ساخت شتابگرهای ذرات و زیرسیستم‌های آن به دبیرخانه رویداد ملی فرصت هسته‌ای ارسال کنند.

پس از دریافت طرح‌ها و ارزیابی اولیه توسط کمیته علمی دبیرخانه رویداد، طرح‌های اولیه به کمک منتورینگ تخصصی با استفاده از تعامل کارشناسان دبیرخانه با صاحبان طرح‌ها، تکمیل شده و وارد مرحله بعد می‌شود؛ در این مرحله طرح‌های نهایی توسط داوران ارزیابی شده و با طرح‌های منتخب عقد قرارداد خواهد شد. تیم‌های برتر می‌توانند از امکانات و حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و مرکز نوآوری رسا استفاده کنند. مرکز فناوری و نوآوری رسا در چارچوب مأموریت‌های پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در سازمان انرژی اتمی با تمرکز بر تعامل با زیست بوم توسعه فناوری و نوآوری کشور و صنعت هسته‌ای به شتابدهی فرآیند توسعه نوآوری و فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی در زیست ‌بوم نوآوری صنعت هسته‌ای می‌پردازد.

طرح‌های برگزیده پس از داوری وارد قرارداد با پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با همکاری مرکز فناوری و نوآوری رسا خواهند شد که علاوه بر تسهیلات اعطا شده از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، حجم این قراردادها در مجموع بالغ بر دو میلیون دلار خواهد بود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا