تهیه ۶۵۰ موضوع درسی بر پایه فناوری واقعیت مجازی

۶۵۰ موضوع درسی پایه سوم تا دوازدهم مدارس کشور برپایه واقعیت مجازی «VR» از سوی شرکت ویرا، مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در حال تهیه است.

الیاس ناطق، مدیرعامل شرکت ویرا در حاشیه نمایشگاه ملی پژوهش و فناوری گفت: با تغییر فضای آموزشی در عرصه جهانی و ایران، تولید محتوای کمک آموزشی از شکل تخته هوشمند، ویدیو پروژکتور آموزشی و … به سمت دنیای واقعیت مجازی تغییر شکل پیدا کرده است.

وی افزود: محتوای آموزشی واقعیت مجازی شرکت ویرا به زبان‌های فارسی ، عربی و انگلیسی با رویکرد نظام آموزشی ایران و کشورهای عربی همسایه در حال تدوین است و تا ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۳ با ۳۰۰ موضوع به مدارس کشور ارائه می شود. همچنین در طول ۱۲ سال فعالیت در حوزه کمک آموزشی ،حدود یک میلیون نسخه از نرم‌افزارهای شرکت در زمینه کتاب‌های آموزشی ،تعاملی ،آزمون، فیلم و بازی آموزشی آزمایشگاه مجازی و راهنمای معلم، تهیه و در مدارس سراسر کشور توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت ویرا ادامه داد: واقعیت مجازی یا Virtual Reality که به اختصار VR نامیده می‌شود، فناوری نوینی است که به کاربر امکان می‌دهد تا با یک محیط شبیه‌سازی رایانه‌ای، هماهنگ باشد. با این فناوری می‌توان امکانی را فراهم کرد تا افراد بتوانند از اعماق زمین، کهکشان‌ها، درون بدن انسان و سایر موجودات و کره زمین و سایر کرات و … را به صورت ملموس مشاهده کنند.

گفتنی است، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حدود 700 شرکت دانش‌بنیان و فناور مستقر در خود، به طور تخصصی به رفع نیاز فناورانه صنایع می‌پردازد. صنایع پیشرفته نظیر صنعت هوا فضا، نفت، گاز ، پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و همچنین صنعت فولاد، از جمله صنایعی هستند که از محصولات این شرکت‌ها برای پیشبرد اهداف خود در عرصه تولید استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا