از 19 تا 30 آذر برپا می شود
نمایشگاه آثار سوخته نگاری استاد نداف در موزه هنرهای ملی

نمایشگاه سوخته‌نگاری هفت شهر عشق با نمایش آثار هنری فاخر استاد مرتضی نداف از ۱۹ آذر لغایت ۳۰ آذر در محل موزه هنرهای ملی ایران واقع در صحن وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی در منطقه میدان بهارستان تهران برگزار می‌شود .
به گزارش سیناپرس، سید علیرضا کیا، مدیر موزه هنرهای ملی ایران اظهار کرد: این نمایشگاه با هدف شناساندن عینی هنرهای فاخر و کهن اصیل ایرانی، رشد و‌ توسعه زیر ساخت‌های تولید آثار هنری با رویکرد صادرات به کشورهای اسلامی و سایر کشورهای دنیا برپا می‌شود .
او تاکید کرد: نمایشگاه « سوخته‌نگاری هفت شهر عشق » همزمان با سالروز تاسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) با شعار هنر برای فرهنگ افتتاح می‌شود.


وی افزود: هنرمندان و اساتید پیشکسوت ایران، سرمایه‌های ملی و گرانبهای فرهنگی کشور هستند و وظیفه ما مسئولین و مدیران این است تا زمینه فعالیت‌های هر چه بهتر هنرمندان را فراهم کنیم تا از مهاجرت و خروج این سرمایه‌های ملی جلوگیری شود .
علیرضا کیا افزود: استاد مرتضی نداف جوان‌ترین هنرمند و استاد موزه‌های ملی ایران و جهان با سه دهه فعالیت فرهنگی و هنری در زمینه هنرهای سنتی و تجسمی و موسیقی است که اکنون با تاسیس موسسه ملی فرهنگی هنری به نام سوخته‌نگاری ایران طی ۴ سال اخیر جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعددی را برای هنرمندان توانمند استان‌های مختلف کشور برگزار کرده که هدف آن حمایت از استعدادهای درخشان نسل جوان و پرورش و توسعه فعالیت‌های هنری خلاق در جهت تولید و کاربردیسازی خلاقیت‌های هنری هنرمندان کشور است .
او اعلام کرد: در نمایشگاه هفت شهر عشق از برخی آثار ریزنگاری جدید استاد مرتضی نداف روی پرکاه، گندم، ارزن و چوب که شامل آیات قرآن، احادیث، و تصاویر می‌شود، با حضور مسئولین ارشد فرهنگی هنری کشور و اصحاب رسانه رونمایی می‌شود و از وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم برای بازدید از این نمایشگاه دعوت شده است.
وی افزود: در مراسم افتتاحیه نمایشگاه از تابلوی سوخته‌نگاری حدیث عشق اثر استاد مرتضی نداف رونمایی خواهد شد و همچنین او قطعاتی از موسیقی سنتی بداهه را با ساز نی اجرا خواهد کرد .
مدیر موزه هنرهای ملی ایران خاطرنشان کرد: موسسه ملی فرهنگی هنری سوخته‌نگاری ایران به عنوان یک موسسه چند منظوره عضو پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی است که پیشنهاد احداث موزه اختصاصی از مجموعه آثار مختلف هنری استادمرتضی نداف را ارائه کرده است که این موضوع مهم در دست بررسی و کارشناسی‌های لازم است تا ان شاءالله با فراهم شدن شرایط مطلوب با مشارکت و حمایت وزارت فرهنگ و میراث فرهنگی و شهرداری تهران موزه سوخته‌نگاری ایران احداث شود تا شاهد خلق آثار نفیس و ماندگاری برای کشورمان باشیم.
گفتنی است نمایشگاه سوخته‌نگاری هفت شهر عشق از تاریخ ۱۹ آذر لغایت ۳۰ آذر، در محل موزه هنرهای ملی ایران واقع در صحن وزارت فرهنگ و‌ ارشاد اسلامی در منطقه میدان بهارستان تهران برگزار می‌شود و علاقه مندان از ساعت 9 صبح تا 15 عصر می‌توانند از این نمایشگاه بازدید کنند. شهروندان می‌توانند جزییات این خبر و نمایشگاه را از سایت www.sookhtenegari.ir دنبال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا