راه اندازی 2 پردیس علم و فناوری در خراسان جنوبی

رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی گفت: راه اندازی دو پردیس علم و فناوری مشترک با دانشگاه بیرجند و شرکت شهرک های صنعتی استان و همچنین مرکز رشد با دانشگاه قاین در حال پیگیری است.

محمد حسن مجیدی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: از لحاظ میانگین کشوری به طور متوسط ۲۵ درصد شرکت های دانش بنیان در پارک های علم و فناوری مستقر هستند.
وی تصریح کرد: این در حالی بوده که در خراسان جنوبی، از ۵۶ شرکت دانش بنیان تعداد ۴۲ شرکت در پارک علم و فناوری مستقر بوده که ۷۵ درصد شرکت های دانش بنیان را تشکیل می دهند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی از فعالیت ۲۱۵ واحد فناور در پارک علم و فناوری استان خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۲ مورد دانش بنیان هستند.

مجیدی گفت: چهار مرکز رشد در شهرستان های بیرجند، قاین، طبس و فردوس و یک واحد امور مؤسسات در مرکز استان فعال است.

وی ادامه داد: مناطقی از استان که مرکز رشد ندارند می توانند به این شهرستان ها مراجعه کرده و از آنها خدمات دریافت کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی با اشاره به افزایش تعداد مراکز رشد در این پارک در سال جاری افزود: خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته امسال پنجمین مرکز رشد استان به صورت مشترک با دانشگاه صنعتی بیرجند در این دانشگاه راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در زیست بوم علم وفناوری اولین مرکزی که ایجاد می شود مرکز کارآفرینی و نوآوری و در مرحله بالاتر آن مرکز رشد واحدهای فناور و سپس پردیس علم و فناوری بوده و در نهایت با احراز شرایط به تشکیل پارک علم و فناوری منجر می شود.

مجیدی با بیان اینکه مراکز علم و فناوری می تواند در ارتقاء و رشد علمی استان مؤثر باشد، خاطرنشان کرد: در همین راستا راه اندازی دو پردیس علم و فناوری مشترک با دانشگاه بیرجند و شرکت شهرک های صنعتی استان و همچنین مرکز رشد مشترک با دانشگاه قاین در حال پیگیری است./مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا