شکل گیری هسته اولیه مجمع خیرین تأمین داروی استان فارس

در نشستی به‌میزبانی مدیریت سرمایه‌گذاری و امور اقتصادی دانشگاه شیراز که با حضور برخی از مسؤولان دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شیراز و خیرین در سالن کنفرانس ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز ترتیب یافت؛ هسته‌ اولیه‌ «مجمع خیرین تهیه و تدارک دارو در استان فارس» تشکیل شد.

به گزارش سینا پرس فارس، مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز امروز 14 آذرماه در حاشیه این نشست با بیان این مقدمه که سازمان‌ها و کسب‌وکارها فراتر از مسائل اقتصادی نسبت به جامعه، محیط‌زیست، بهبود زندگی و سلامت کارکنان، شهروندان و سایر ذی‌نفعان مسئولیت دارند و مسئولیت‌پذیری اجتماعی تعهداتی است که سازمان‌ها در برابر جامعه دارند، اظهار کرد: در همین راستا دانشگاه شیراز با همکاری سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز در صدد تشکیل هسته اولیه «مؤسسه خیران تهیه و تدارک دارو در استان فارس» است.

دکتر محمدحسین رونقی توضیح داد: دانشگاه شیراز با استفاده از حوزه‌های دانشی مرتبط و به‌کارگیری منابع موجود در این طرح مشارکت دارد.

به گفته‌ وی، در این جلسه مقرر گردید این مؤسسه خیریه متعهد ‌شود تا در چارچوب قوانین و ضوابط کشور در راستای تأمین داروهای ضروری برای محرومان و نیازمندان و بیماران مبتلا به انواع بیماری‌ها به‌ویژه بیماری‌های صعب‌العلاج در جامعه‌ی ایران فعالیت کند.

مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز هدف از تأسیس مؤسسه خیران تهیه و تدارک دارو در استان فارس ارائه‌ی حمایت و کمک به افرادی است که به دلایل اقتصادی، اجتماعی و سلامتی، قادر به تأمین هزینه دارو نیستند.

وی افزود: تصویب اساسنامه و طرح راهبردی این مؤسسه بعد از اعمال نظر افراد ذی‌صلاح و اصلاحات ساختاری برای جلسه بعد موکول شده است.

گفتنی‌ست، دکتر پرویز رستم‌زاده (معاون اداری مالی دانشگاه شیراز)، دکتر محمدهادی صادقی (عضو هیأت‌علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه شیراز)، دکتر محمدحسین رونقی (مدیر سرمایه‌گذاری دانشگاه شیراز)،دکتر محمدجواد راعی (معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز)، دکتر حسین نیک‌نهاد (استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز)، دکتر الهام کریمیان (مدیر دارو و فرآورده‌های بیولوژیکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز)، دکتر حمیدرضا قاسم‌پور (معاون مجمع خیرین تأمین سلامت فارس)، دکتر علی آقامحمدی (عضو محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام) و حجه‌الاسلام‌ حدائق در این جلسه حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا