خلق فناوری نو در کنار پارک علم و فناوری محقق می‌شود

معاون نوآوری و فناوری وزارت علوم، در نشست هیئت رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اظهار کرد: خلق فناوری نو با ترکیب دانشگاه مسئله محور در کنار پارک علم و فناوری محقق می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، سجاد محمدعلی‌نژاد اظهار کرد: دغدغه معاونت نوآوری و فناوری در مجموعه وزارت علوم کمک به دانشگاه‌ها برای تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل چهارم است.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عنوان کرد: خلق فناوری از دیگر دغدغه‌های جدی ما است چنانچه تاکنون اغلب محصولات تولید شده شرایط تبدیل به فناوری نداشته یا اینکه محصولات دانش فنی برای این مسئول ابراز کرد: برای تجاری‌سازی با صنایع مختلف تفاهم‌نامه‌هایی ایجاد شده و در ادامه کنسرسیوم با شرکت‌های بزرگ در یک سو، پارک علم و فناوری و دانشگاه در سوی دیگر نیز تشکیل می‌شود که در این بین دانشگاه و پارک علم و فناوری ماموریت ملی دارند.

وی با تاکید براینکه خودرو برقی و هیدروژنی دغدغه وزارت کشور است که ارتباط تولید آن به دانشگاه و پارک علم و فناوری باز می‌گردد، عنوان کرد: در هر استان یک زنجیره راهبردی ارزش تعریف شده است که در پی آن حلقه‌های مغفول‌ مانده‌ای وجود دارد که در این بین دانشگاه و پارک علم و فناوری طبق برنامه‌ریزی در این حوزه‌ها ورود پیدا می‌کنند.

معاون وزیر علوم تشریح کرد: به دنبال نزدیک کردن دانشگاه‌ و پارک علم و فناوری به نیازهای واقعی جامعه بوده و به دنبال مصوبات قانون جهت تعین تکلیف مالکیت فکری هستیم تا در پایان پایان‌نامه‌ها ارزش ایده‌ها مشخص شده و ابزار اقتصاد مالی دانشگاه نیز فراهم شود.

وی ادامه داد: ایجاد کارگزاری دانشگاه و پارک از دیگر دغدغه‌های جدی ما است که در راستای آن بازاریابی اصلی ذیل 9 خدمت تعریف و فراهم خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: حمایت و سرمایه‌گذاری از پایان‌نامه‌ها کاربردی از دیگر اهداف ما است که سرانجام پایان نامه‌ها به تولید محصول منجر می‌شود.

وی با تاکید براینکه ما برای واگذاری ایده دانشگاه و تولید محصول برنامه ریزی داریم ابراز کرد: در قانون جهش تعریف کردیم که بنگاه‌های آرندی طی انعقاد قرارداد با دانشگاه به فراخور قرارداد مالیات آنها کسر می‌شود که این کسر مالیات سقفی ندارد.

وی مطرح کرد: دبیرخانه ملی فناوری‌های و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی راه‌اندازی شد که همواره دغدغه جدی ما بود تا دانش‌آموختگان این رشته‌ها نیز بتوانند در شرکت‌های نو مشغول فعالیت شوند.

محمدعلی‌نژاد یادآور شد: پردیس دانشگاهی رقیب پارک علم و فناوری نیست و ما برای کمک به پردیس دانشگاه از منابع عمرانی وزارت علوم اعتباری را برای ایجاد زیر ساخت تخصیص خواهیم داد.

معاون فناوری وزیر علوم در پایان گفت: در خصوص همایش ملی کشاورزی اگر ایده‌ای وجود دارد ما آمادگی خود را جهت حمایت از ایده اعلام می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا