رئیس پارک علم و فناوری قزوین
قزوین هاب صنایع شوینده و غیرفلزی در کشور شود

رئیس پارک علم و فناوری قزوین گفت: با استقرار ۷۰ درصد صنایع شوینده در استان، آمادگی داریم این منطقه را به «هاب صنایع شوینده و کانی‌های غیرفلزی و قطعات خودرو» تبدیل کنیم.
به گزارش سیناپرس، ه نقل از پارک علم و فناوری قزوین، پنجمین جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان قزوین در سال 1402 با حضور سجاد محمدعلی‌نژآد، معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، علی رحمانی، معاون اقتصادی استانداری، وکیلی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، روسای دانشگاه‌ها و مدیران دستگاه‌های اجرایی در استانداری برگزار شد.جعفر احمدی رئیس پارک علم و فناوری قزوین در این جلسه اظهارداشت: در استان 15 شهرک و ناحیه صنعتی و یک شهر صنعتی داریم و 4215 هکتار از اراضی برای استقرار صنایع اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: استان قزوین در پنج حوزه دارای مزیت نسبی و صنایع مادر است که کاشی و سرامیک، شیشه، کشاورزی، شوینده‌ها، صنایع شیمیایی و فولاد قطعات وابسته را شامل می‌شود.

احمدی گفت: استان قزوین با کمتر از یک درصد مساحت کشور و 1.6 درصد جمعیت در تولید ناخالص داخلی حدود 1.8 درصد و اقتصاد کشاورزی حدود 2.5 درصد نقش دارد و ارزش صنعت آن 3.7 درصد است.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین یادآور شد: تا سال 1400 موضوع زیست‌بوم فقط در مرکز استان مستقر شده بود اما در این دولت نگاه به دیگر مناطق جدی گرفته شده و با راه‌اندازی مراکز رشد در همه شهرستان‌ها هم‌اینک با فعالیت پنج مرکز رشد توانستیم عقب ماندگی‌ها را جبران کنیم.

وی بیان کرد: در استان 1276 واحد کشاورزی فعال است و 2.5 درصد ارزش اقتصادی استان را شامل می‌شود.

احمدی گفت: پارک علم و فناوری قزوین در یک موقعیت جغرافیایی مناسب در جوار دو دانشگاه مهم آزاد اسلامی و بین‌المللی و چشمه نور قرار گرفته و مسیر گردشگری نیز در همین منطقه است و جایگاه خاصی به آن بخشیده که می‌توانیم از این ظرفیت برای توسعه برنامه‌های فناوری استفاده کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری قزوین بیان کرد: با داشتن ظرفیت‌های خوب در علم و فناوری آمادگی داریم طرح ناحیه نوآوری را در قزوین فعال و اجرایی کنیم و در این راستا چشم‌انداز پارک نیز، توسعه زیست‌بوم در تعامل مستمر با ذینفعان است.

وی اضافه کرد: با توجه به مشکلات تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان رویکرد ما در پارک این است که در این زمینه کمک‌های لازم را انجام دهیم و صنایع بزرگ را هدایت کنیم تا از این شرکت‌ها حمایت لازم را انجام دهند و استارتاپ‌ها نیز به سرانجام برسند.

احمدی اظهار داشت: حلقه مفقوده در این عرص، اتصال شرکت‌های دانش‌بنیان با صنایع بزرگ است تا زمینه نفوذ دانش بنیان‌ها در صنعت مهیا شود و با توجه به اهمیت نقش واسطه و دلالان فناوری، درصددیم کارگزاران برتر در خدمات و کسب و کارها را فعال کنیم.

قزوین می‌تواند «هاب صنایع شوینده و غیرفلزی» شود 

وی افزود: با وجود 70 درصد صنایع شوینده کشور در استان قزوین این ظرفیت را داریم که «هاب صنایع شوینده و کانی غیرفلزی» در این استان شویم و سیاست گذاری، واردات و صادرات و تصمیم‌گیری در این بخش در استان صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا